МОП повідомляє, як роботодавець має захистити працівників від СOVID-19 після пом’якшення карантину

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Якщо працівникам, які відновлюють роботу, не забезпечити належного захисту, можлива друга хвиля пандемії та повторне закриття підприємств.

МОП повідомляє, як роботодавець має захистити працівників від СOVID-19 після пом’якшення карантину

Як запровадити дистанційну роботу після карантину

Міжнародна організація праці (МОП) звернулася до урядів країн, які послаблюють карантинні обмеження, із закликом вжити заходів для профілактики і контролю поширення COVID-19 на робочих місцях. Зокрема, зробити це спільно з організаціями профспілок і роботодавців.

МОП застерігає, щоб звести до мінімуму небезпеку зараження коронавірусом, роботодавці мають провести оцінку ризиків і завчасно забезпечити на підприємствах найсуворіше дотримання правил охорони праці.

Якщо такого контролю не буде країни ризикують, зіштовхнутися з повторним спалахом COVID-19.

«Безпека та здоров’я всіх працівників у світі сьогодні понад усе. В умовах поширення вірусної інфекції від того, наскільки ми захистимо працівників, залежить те, наскільки в ході розвитку пандемії буде забезпечена безпека населення і життєстійкість підприємств, — закцентовує Гендиректор МОП Гай Райдер. — Захистити життя працівників, їх сім’ї і населення в цілому, забезпечити безперебійну роботу та економічне виживання можна лише за рахунок дотримання заходів охорони праці».

Протидія загрозі має будуватися з урахуванням конкретних потреб працівників «першої лінії» боротьби з пандемією. Тобто, працівників охорони здоров’я, молодшого медичного персоналу, лікарів, працівників рятувальних служб, а також тих, хто працює на підприємствах роздрібної торгівлі продуктами харчування та займається прибиранням приміщень.

«Пандемія COVID-19 висвітлила нагальну потребу розробки серйозних національних програм охорони праці працівників сфери охорони здоров’я, медиків, працівників аварійно-рятувальних служб і багатьох інших працівників, які ризикують заради нас життям», — наголосив Генеральний директор ВООЗ д-р Тедрос Адханом Гебрейесус.

Щоб гарантувати безпечне відновлення роботи та уникнути її нових перебоїв роботодавці мають:

  • точно ідентифікувати й оцінити небезпеку зараження на всіх виробничих процесах і продовжувати робити це в міру повернення працівників до роботи.
  • Вжити заходів для запобігання ризиків, адаптованих до особливостей кожного сектора, робочого місця і категорії працівників. Такими заходами можуть бути, приміром:
    • скорочення фізичних контактів між працівниками, підрядниками, клієнтами та відвідувачами. Коли ж таких контактів не уникнути, дотримання необхідної дистанції.
    • Забезпечення ефективної вентиляції робочих приміщень.
    • Постійне чищення поверхонь, забезпечення чистоти і гігієни приміщень.
    • Створення необхідних умов для миття рук і дезінфекції.

Згідно з рекомендаціями МОП, у разі необхідності роботодавець має забезпечити працівникам:

  • надання безкоштовних засобів індивідуального захисту;
  • умови для ізоляції ймовірно інфікованих і відстеження всіх їх контактів;
  • психологічну підтримку;
  • навчання, підготовку і наявність інформаційних матеріалів з охорони праці, в тому числі що стосуються дотримання особистої гігієни і використання на робочих місцях необхідних ЗІЗ.

За інформацією ГУ Держпраці у Київській області

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66445

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
209

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
321

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
345

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15419

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді