Як ФОП отримати кваліфіковану електронну печатку? Роз’яснює ДПС

ФОП вже може звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС та отримати кваліфіковану електронну печатку, яку застосовуватиме в програмних РРО з 1 серпня 2020.

Як ФОП отримати кваліфіковану електронну печатку? Роз’яснює ДПС

Кадрові документи, що мають бути у ФОП-роботодавця

Інформаційно-довідковий департамент ДПС України розказав, як ФОП отримати у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі — Надавач) кваліфіковану електронну печатку, щоб накладати її на електронний документ.

ФОП не зобов’язаний мати печатку. Наявність або відсутність відбитка печатки суб'єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків (ч. 3 ст. 58-1 Господарського кодексу, далі — ГК).

Електронна печатка — електронні дані, які додаються створювачем електронної печатки (юридичною особою) до інших електронних даних або логічно з ними пов'язуються і використовуються для визначення походження та перевірки цілісності пов'язаних електронних даних (пп. 9 п. 1 ст. 1 розд. I Закону «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VII,I із змінами, далі — Закон № 2155). А створювач електронної печатки — це юридична особа, яка створює електронну печатку (пп. 40 п. 1 ст. 1 розд. I Закону № 2155).

Платники надсилають засобами електронного зв'язку заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів відповідно до норм Податкового кодексу та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557), на підставі Договору про визнання електронних документів.

Документ вважають створеним, коли на нього накладено КЕП (кваліфікований електронний підпис) підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді (абз. 4 п. 3 розд. II Порядку № 557).

Оскільки створювачем електронної печатки може бути виключно юридична особа, то у липні 2020 року Надавач не формує фізичним особам (в т. ч. підприємцям та тим, які провадять незалежну професійну діяльність) сертифікати електронної печатки, які можна застосовувати для накладання її на електронний документ.☝ Як підписати Word-документ за допомогою КЕП

Проте, з 01.08.2020 набуває чинності Закон «Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» від 20.09.2019 № 128-IX, згідно з яким в програмних реєстраторах розрахункових операцій фізичні особи — підприємці зможуть використовувати електронну печатку — аналог кваліфікованої електронної печатки, яку створено з дотриманням вимог до кваліфікованої електронної печатки та створювачем якої є фізична особа — підприємець (ст. 13 Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР).

Тобто фізична особа — підприємець може звернутися до Надавача та отримати кваліфіковану електронну печатку, яку застосовуватиме в програмних РРО з 1 серпня 2020 року.

За інформацією Інформаційно-довідкового департаменту ДПС

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронні документи та електронний підпис

Електронні документи поступово витісняють паперові та все частіше використовуються у діяльності працівників кадрової служби. Однак, на сьогодні виникає низка питань щодо їх оформлення: як зробити електронний підпис, як накласти електронний підпис на документ, яку юридичну силу має документ, підписаний електронним цифровим підписом. Ця стаття допоможе не припуститися помилок і запровадити електронний документообіг за вимогами чинного законодавства.
4657

Електронний документообіг: від створення до зберігання документів підприємства

Електронний документообіг в Україні вже довів свої переваги. Наразі все більше підприємств переходять на цю форму документування. Тож розглядаємо особливості формування та зберігання електронних документів з урахуванням змін у законодавстві.
26568

Як технічно організувати дистанційну роботу

Більшість підприємств працюють в особливому режимі. Щоб запобігти поширенню інфекційного захворювання, багатьох працівників перевели на віддалену роботу. Які сервіси допоможуть налагодити роботу з дому, — з’ясуєте у статті.
3697

5 головних помилок при формуванні справ у листуванні

Колеги, які ігнорують різноманітність носіїв листів і не враховують їх особливостей, мають проблеми з формуванням справ. Дізнайтеся 5 типових помилок, які допускають секретарі, та їх наслідки. А головне — довідайтесь, як їх виправити.
5586

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді