Облік трудової діяльності працівника здійснюють в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування в порядку, що визначений Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (ст. 48 КЗпП).
З 15 липня подавати відомості про трудову діяльність в електронній формі потрібно за новими правилами. Вони запроваджені Постановою правління Пенсійного фонду України (ПФУ) «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок» від 01.06.2022 р. № 8-3 (далі — Порядок № 8-3), що затвердила зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою правління ПФУ від 12.03.2021 р. № 11-1.
Тепер подавати відомості про трудову діяльність працівники можуть особисто — до територіального органу ПФУ або через вебпортал електронних послуг ПФУ.
Відомості про трудову діяльність працівника через вебпортал ПФУ необхідно подавати в електронній формі у вигляді xml-файлу, структуру якого визначили в затвердженому Постановою № 8-3 додатку. Можна обрати один зі способів подання:
- у вигляді сканованих копій передбачених законодавством документів;
- в оцифрованому вигляді шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.
За матеріалами Східного міжрегіонального управління
Державної служби України з питань праці