Держпраці пояснила, якими законодавчими нормами слід керуватися
Зміна істотних умов праці як підстава для звільнення
Ст. 32 КЗпП України допускає зміну істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою у зв’язку із змінами в організації виробництва та праці. При цьому працівника слід повідомити не менш ніж за два місяці про зміну істотних умов (система, обсяг оплати праці, пільги, режим роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення, зміна розрядів чи найменування посад).
Тим часом Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» №2136-IX скасував застосування ч. 3 ст. 32 КЗпП у період дії воєнного стану. Але ст. 103 Кодексу законів про працю України залишалася в силі. А вона, своєю чергою, передбачає, що роботодавець все одно повинен повідомити працівника про нові або зміну чинних умов оплати праці в бік погіршення щонайменше за два місяці до запровадження таких змін.
Держпраці пояснила, що ця стаття була спеціальною нормою, а отже, виникала конкуренція між двома правилами одного нормативного акта. Правову колізію усунув Закон від 01.07.2022 № 2352-IX.
Згідно з документом, під час дії воєнного стану повідомлення працівника про зміну істотних умов праці та зміну умов оплати праці, передбачених і ч. 3 ст. 32, і ст.103 КЗпП, здійснюється не пізніше ніж до запровадження таких умов. Тож сьогодні роботодавці мають послуговуватися саме цією редакцією.
За матеріалами Головного управління Держпраці у Харківській області
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.