На період дії воєнного стану правила надання відпусток змінилися
Дев’ять оновлених правил надання відпусток під час воєнного стану
Законодавство гарантує громадянам, які працюють, надання щорічної відпустки із збереженням на цей період місця роботи і заробітної плати. А мінімальна тривалість відпустки становить 24 календарні дні за відпрацьований робочий рік. При цьому важливо пам'ятати, що відлік річного періоду починають з дня укладення трудового договору.
Може бути встановлена й інша тривалість відпустки, проте не менша, ніж передбачена законом. Але під час воєнного стану роботодавець може обмежити тривалість щорічної основної відпустки до 24 календарних днів. А працівникам, залученим до виконання робіт на об’єктах критичної інфраструктури, можуть відмовити працівнику у наданні будь-якого виду відпусток (за винятком відпустки у зв’язку вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку).
Замінити відпустку грошовою компенсацією не можна. Проте працівник може отримати компенсацію не лише під час звільнення. Якщо тривалість відпустки більша за мінімальну і особа вже використала 24 дні щорічної відпустки за робочий рік, за решту періоду відпочинку за цей же рік роботодавець може виплатити компенсацію (на бажання працівника).
За матеріалами Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці
Повернення до роботи після відпустки часто дається важко як звичайним працівникам, так і керівникам. Навіть найвідданіші своїй справі люди можуть відчути апатію, втрату ритму або так звану «післявідпускну депресію». Цей стан є абсолютно нормальним, але якщо не приділити йому увагу, він може негативно вплинути на продуктивність, атмосферу в колективі та загальний настрій на роботі. Тож як налаштувати себе на роботу після відпочинку та що робити після відпустки, щоб не вигорати — у статті.
Працівник просить відпустку при народженні дитини? Надавайте, якщо має на неї право. Скористатися правом на відпустку працівник може упродовж трьох місяців із дня народження дитини. Працівник має використати відпустку не пізніше 104-го дня з дня народження дитини
Сучасне суспільство поступово відходить від стереотипу, що догляд за дитиною – виключно жіноча справа. Все більше татусів хочуть брати активну участь у вихованні своїх малюків із перших днів життя. Тому питання про право чоловіка на «декрет» стає дедалі актуальнішим. Права чоловіків на «декретну» відпустку — гарантія соціальної та гендерної рівності, а декретні для чоловіків – звичне явище, що не викликає зайвої уваги ні роботодавців, ні працівників.
Майже всі офісні працівники, так звані «білі комірці», працюють із комп’ютером. Як визначити, кому з працівників і якої тривалості слід надавати щорічну додаткову відпустку за роботу на комп’ютері? Чи потрібно проводити атестацію робочих місць за умовами праці? Як вести облік часу, відпрацьованого на комп’ютері? Чи обов’язково, взагалі, надавати працівникам таку відпустку?
«Як написати заяву на відпустку», — слова, які кадровик чує при оформленні щорічної основної відпустки, відпустки при народженні, для догляду за дитиною, за власний рахунок тощо. Щоб зекономити ваш час, ми зібрали зразки заяв на відпуску 2025 в одній статті. Користуйтесь та поповнюйте скарбничку бланків кадровика.