У 2022 році було внесено зміни до Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні». Насамперед вони стосуються звітування про працевлаштування осіб з інвалідністю.
Чи враховувати до нормативу працівника, довідка МСЕК якого закінчилася під час війни
Наразі звіт за формою № 10-ПОІ, який потрібно було подавати щороку до 1 березня, скасовано.
Водночас сам обов'язок щодо виділення та створення робочих місць (з урахуванням індивідуальних програм реабілітації) залишився незмінним.
Кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю залежить від чисельності штату:
- 8-25 працівників — одне робоче місце;
- 26 або більше працівників — 4 % середньооблікової кількості штатних працівників.
При цьому не важливо, яку саме групу інвалідності мають працівники та за яким режимом працюють на підприємстві. Ключовими факторами є основне місце роботи особи з інвалідністю та документальне підтвердження, власне, інвалідності. Такими документами є:
- копія довідки до акта огляду МСЕК;
- копія пенсійного посвідчення (або посвідчення одержувача державної соціальної допомоги, яку виплачують замість пенсії).
Винятками, як і раніше, є роботодавці, у яких працює 7 або менше найманих працівників та представництва іноземних компаній (якщо вони не є юридичними особами).
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці