Директор — головний бухгалтер за суміщенням. Можливо чи ні? Відповідає експерт
Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис (ч. 3 ст. 64 Господарського Кодексу України).
Чи може директор виконувати роботу головного бухгалтера за суміщенням
Питання організації бухобліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 2 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV, далі — Закон № 996).
Для забезпечення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації.
Більше про форми організації бухгалтерського обліку на підприємстві
Відповідальність за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який керує підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.
Отже, власник (керівник організації) самостійно веде бухгалтерський облік та складає звітність, або вводить до штату організації посаду бухгалтера (бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером). Таким чином, директор може тимчасово виконувати роботу головного бухгалтера у разі його тимчасової відсутності, а також у разі звільнення головного бухгалтера — до прийняття основного працівника.