Повітряна тривога: чи зупиняти роботу та як оплатити час в укритті?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Законодавство встановлює мінімальний рівень оплати

Повітряна тривога: чи зупиняти роботу та як оплатити час в укритті?Оголошувати простій щоразу у випадку повітряної тривоги, коли працівники спускаються в укриття, непотрібно. 

Чи оголошувати простій на час повітряної тривоги

Державна служба з питань праці пояснила, що, якщо працівник має змогу продовжити виконувати свої робочі завдання, перебуваючи в укритті, то підстав для простою немає. Відповідно, робота не зупиняється і оплата праці не змінюватиметься.

А от якщо продовжити роботу в укритті працівники не можуть, то слід оформити простій не з вини працівника. Кодекс законів про працю на такий випадок передбачає оплату часу простою з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові окладу (ст. 113). 

Зауважте: розмір оплати може бути вищим за встановлений законом рівень — наприклад, відповідно до умов колективного договору.

А от оплата часу простою на рівні повного середнього заробітку можлива лише тоді, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров’я працівника, його оточення, навколишнього середовища (не з вини особи).

У Держпраці наголосили, що йдеться саме про надзвичайну ситуацію виробничого характеру.

За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
646

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10519

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
366

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3597

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5841

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді