Роботодавці повинні вживати заходів для запобігання такому ганебному явищу на роботі як мобінг. Держпраці надає таке визначення:
Мобінг (цькування) — це систематичні (повторювані) тривалі умисні дії або бездіяльність роботодавця, окремих працівників або групи працівників трудового колективу, які спрямовані на приниження честі та гідності працівника, його ділової репутації, у тому числі з метою набуття, зміни або припинення ним трудових та обов’язків.
Мобінг: зони відповідальності роботодавця
Тиск на працівника може включати як суто психологічні, так і економічні важелі. Щоб вчасно розпізнати мобінг, радимо спиратися на такий перелік форм цькування:
- створення напруженої, ворожої, образливої атмосфери навколо особи (погрози, висміювання, наклепи, зневажливі зауваження, погрози або залякування, приниження — способи вивести із психологічної рівноваги);
- негативне виокремлення, ізоляція працівника від колективу без жодних підстав (незапрошення на зустрічі і наради, в яких працівник, відповідно до локальних нормативних актів та організаційно-розпорядчих актів, має брати участь, перешкоджання виконанню трудових функцій, недопущення на робоче місце, перенесення робочого місця в непристосовані для цього виду роботи місця);
- обмеження можливостей для навчання та кар’єрного зростання;
- нерівна оплата праці рівної цінності (за умов однакового рівня кваліфікації);
- безпідставне позбавлення частини виплат (премій, бонусів та інших заохочень);
- нерівномірний розподіл навантажень і завдань між працівниками (без вагомих підстав, за умови однакових кваліфікації та продуктивності).
За матеріалами Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.