Порядок видачі довідок про чисельність працівників з інвалідністю планують оновити

Автор
експерт із трудового законодавства Експертус Кадри
На запит роботодавця нададуть довідку за попередній рік та за попередній звітний період

Порядок видачі довідок про чисельність працівників з інвалідністю планують оновити Норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік

СПО об’єднань профспілок України розмістив на своєму сайті проєкт наказу Мінсоцполітики «Про внесення змін до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 25 березня 2002 року № 169 та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства соціальної політики України».

Мінсоцполітики підготувало нову редакцію Порядку видачі довідки про чисельність працюючих осіб з інвалідністю, затвердженого наказом Мінпраці від 25.03.2002 № 169 (далі —Порядок № 169), який регламентує видачу Фондом соцзахисту осіб з інвалідністю (далі — Фонд) довідок про чисельність працюючих осіб з інвалідністю за основним місцем роботи у роботодавця на підставі середньооблікової чисельності штатних працівників.

Роботодавцю на його запит безоплатно нададуть довідку за попередній рік та за попередній звітний (податковий) період. Щоб оформити запит, роботодавці за місцем свого знаходження подаватимуть заяву та список працюючих осіб з інвалідністю (дод. 1, 2 до Порядку № 169).

Філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій, зокрема, — міжнародних, які мають окремий баланс і самостійно розраховуються із застрахованими особами, подаватимуть документи окремо від юридичної особи, яка їх створила.

Фонд опрацює документи роботодавця, інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, яку надає ПФУ, та видасть довідку (дод. 4 до Порядку № 169) протягом 10-ти робочих днів після реєстрації або 5-ти робочих днів після того, як отримає інформацію від ПФУ.

Фонд зможе не видати довідку та обґрунтувати причину відмови:

  • тим, що роботодавець подав документи не в повному обсязі;
  • оформив документи неналежним чином;
  • у документах, які подав роботодавець, виявили недостовірні дані.

Довідку в паперовому вигляді можуть отримати роботодавець чи його уповноважений представник за письмовим дорученням роботодавця безпосередньо там, де подавали запит.

Коли наказ Мінсоцполітики офіційного опублікують, втратять чинність:

  • наказ Мінпраці «Про затвердження форм документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю і виконання ними нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю» від 14.03.2007 № 98;
  • наказ Мінсоцполітики «Про затвердження форми звітності № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю» та Інструкції щодо її заповнення» від 27.08.2020 № 591.

Нагадаємо, що із 06.11.2022 роботодавці не реєструються у Фонді та не звітують щороку про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю. Фонд отримує інформацію про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями від ПФУ та використовує такі дані, щоб обрахувати норматив для працевлаштування осіб з інвалідністю та розрахувати адміністративно-господарські санкції.

Порядок видачі довідок про чисельність працівників з інвалідністю планують оновити СКАЧАТИ

Ірина Матійко

За матеріалами ФПСУ

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Праця осіб з інвалідністю: які пільги та гарантії передбачені

Особа з інвалідністю — особа зі стійким розладом функцій організму, що при взаємодії із зовнішнім середовищем може призводити до обмеження її життєдіяльності, внаслідок чого держава зобов’язана створити умови для реалізації нею прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист.
3246

Норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю

Протягом року кадрові служби пильнують, аби на підприємстві працювали особи з інвалідністю у кількості, що відповідає нормативу робочих місць. Однак дуже часто з’ясовується, що норматив не виконано. Одна з причин — оскільки у розрахунку беруть участь усереднені показники, після заокруглень фактична чисельність осіб з інвалідністю виявляється меншою, аніж планували. Як уникнути такої проблеми?
13809

Зразок виробничої характеристики для працівника, який оформлює інвалідність у МСЕК

Медико-соціальну експертну комісію (МСЕК) працівник повинен пройти для встановлення інвалідності. Для цього необхідна виробнича характеристика, шаблон якої розробили експерти Системи.
14971

Порядок працевлаштування осіб з інвалідністю

Держава захищає права працівників з інвалідністю та гарантує їм право на роботу. Як приймати на роботу таких працівників і дотримати вимог законодавства? Як оформити наказ про прийняття на роботу інваліда? Вберегтися від помилок під час працевлаштування осіб з інвалідністю допоможе консультація нашого експерта
30357

Звіт 10-ПОІ: коли і як правильно подавати

Звіт про працевлаштування інвалідів — один із найскладніших в кадровій практиці. Чимала кількість рядків для заповнення вимагає високої концентрації та уважності до деталей, а помилка тягне за собою накладання штрафу. Хто, як і в які терміни має подати звіт 10-ПОІ, роз’яснюємо у статті
23996

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді