Порядок видачі довідок про чисельність працівників з інвалідністю планують оновити
Норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік
СПО об’єднань профспілок України розмістив на своєму сайті проєкт наказу Мінсоцполітики «Про внесення змін до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 25 березня 2002 року № 169 та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства соціальної політики України».
Мінсоцполітики підготувало нову редакцію Порядку видачі довідки про чисельність працюючих осіб з інвалідністю, затвердженого наказом Мінпраці від 25.03.2002 № 169 (далі —Порядок № 169), який регламентує видачу Фондом соцзахисту осіб з інвалідністю (далі — Фонд) довідок про чисельність працюючих осіб з інвалідністю за основним місцем роботи у роботодавця на підставі середньооблікової чисельності штатних працівників.
Роботодавцю на його запит безоплатно нададуть довідку за попередній рік та за попередній звітний (податковий) період. Щоб оформити запит, роботодавці за місцем свого знаходження подаватимуть заяву та список працюючих осіб з інвалідністю (дод. 1, 2 до Порядку № 169).
Філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій, зокрема, — міжнародних, які мають окремий баланс і самостійно розраховуються із застрахованими особами, подаватимуть документи окремо від юридичної особи, яка їх створила.
Фонд опрацює документи роботодавця, інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, яку надає ПФУ, та видасть довідку (дод. 4 до Порядку № 169) протягом 10-ти робочих днів після реєстрації або 5-ти робочих днів після того, як отримає інформацію від ПФУ.
Фонд зможе не видати довідку та обґрунтувати причину відмови:
- тим, що роботодавець подав документи не в повному обсязі;
- оформив документи неналежним чином;
- у документах, які подав роботодавець, виявили недостовірні дані.
Довідку в паперовому вигляді можуть отримати роботодавець чи його уповноважений представник за письмовим дорученням роботодавця безпосередньо там, де подавали запит.
Коли наказ Мінсоцполітики офіційного опублікують, втратять чинність:
- наказ Мінпраці «Про затвердження форм документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю і виконання ними нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю» від 14.03.2007 № 98;
- наказ Мінсоцполітики «Про затвердження форми звітності № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю» та Інструкції щодо її заповнення» від 27.08.2020 № 591.
Нагадаємо, що із 06.11.2022 роботодавці не реєструються у Фонді та не звітують щороку про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю. Фонд отримує інформацію про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями від ПФУ та використовує такі дані, щоб обрахувати норматив для працевлаштування осіб з інвалідністю та розрахувати адміністративно-господарські санкції.
Ірина Матійко
За матеріалами ФПСУ