Мін'юст змінив правила діловодства

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Документи оформлюватимемо чітко за ДСТУ 4163:2020

Мін'юст змінив правила діловодства

Мін’юст затвердив зміни до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 наказом від 21.04.2022 № 1581/5 (далі — Зміни до Правил № 1000/5, Правила № 1000/5). Документ узгоджує Правила № 1000/5 з Національним стандартом ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», прийнятим наказом ДП «Український науково-дослідний i навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 (далі — ДСТУ 4163:2020).

Як оформляти документи за ДСТУ 4163:2020: алгоритми зі зразками

Правила № 1000/5 встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності (далі — установи). Правила № 1000/5 — це нормативно-правовий акт, який обов’язково виконувати всім установам.

Зміни до Правил № 1000/5 почали діяти 27 квітня 2022 року. Документ визначає, що службові документи оформлюють згідно з ДСТУ 4163:2020. Тож з цього часу усі установи зобов’язані застосовувати стандарт ДСТУ 4163:2020 при складанні управлінських документів і роботі зі службовими документами.

Щоби самостійно засвоїти нові правила, кадровику знадобиться не один тиждень, адже стандарт займає 26 сторінок, а вимоги розміщені за сімома розділами. Утім, вам вишукувати інформацію не доведеться — експерти Системи «Експертус Кадри» систематизували всі норми, показали, що змінилося, унаочнили прикладами. За допомогою цієї консультації ви навчитеся оформляти документи за новими нормами.

Зміни до Правил № 1000/5 також встановлюють відповідальність керівника установи за організацію діловодства та архівної справи. Контроль за оформленням документів, а також організацію діловодства та зберігання документів у структурних підрозділах покладають на їх керівників.

Організацію діловодства в установі покладають на службу діловодства, яка розробляє інструкцію з діловодства. В інструкції регламентують питання організації діловодства у паперовій та електронній формах та затверджують її розпорядчим документом.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

Колего, редакція Експертус Кадри продовжує працювати для Вас в умовах війни.

Разом ми робимо внесок у відновлення економіки нашої країни. Передплатіть зі знижкою 50% журнал «Кадровик-01»

або експертно-правову систему «Експертус Кадри» чи навчання на базових курсах Вищої Школи Кадровика та Вищої Школи Асистента Керівника. Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі запитання не лише під час воєнного стану, а й після Перемоги!

Все буде Україна!

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Доповідна записка: види, зразок та порядок оформлення

Доповідна записка може готуватися як за власною ініціативою автора, так і вказівкою керівництва. Як оформити різні види доповідних записок, одержати зразок доповідної записки ― детально у цій статті
168577

Особовий листок з обліку кадрів: порядок та зразок заповнення

Особовий листок по обліку кадрів — обов’язкова складова особової справи працівника. Зразок заповнення особового листка з обліку кадрів не має затвердженої законом типової форми. Саме тому у кадровиків виникають питання: що таке особовий листок з обліку кадрів, який бланк доповнення до особового листка з обліку кадрів, хто заповнює особовий листок з обліку кадрів. Щоб не витрачати час, скористайтеся бланком та зразком заповнення.
284733

Особова картка П-2: як вести

Особова картка — основний обліковий документ працівника. Роботодавець обліковує особовий склад підприємства за допомогою картотеки особових карток.
205555

Оформлення та зберігання документів з додатками

Додаток — складова документа, що уточнює, роз’яснює, доповнює його зміст або набуває чинності на підставі основного документа. Додатки мають документи всіх видів — й організаційно-розпорядчі, й інформаційно-аналітичні.
55031

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді