Мін’юст затвердив зміни до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 наказом від 21.04.2022 № 1581/5 (далі — Зміни до Правил № 1000/5, Правила № 1000/5). Документ узгоджує Правила № 1000/5 з Національним стандартом ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», прийнятим наказом ДП «Український науково-дослідний i навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 (далі — ДСТУ 4163:2020).
Як оформляти документи за ДСТУ 4163:2020: алгоритми зі зразками
Правила № 1000/5 встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності (далі — установи). Правила № 1000/5 — це нормативно-правовий акт, який обов’язково виконувати всім установам.
Зміни до Правил № 1000/5 почали діяти 27 квітня 2022 року. Документ визначає, що службові документи оформлюють згідно з ДСТУ 4163:2020. Тож з цього часу усі установи зобов’язані застосовувати стандарт ДСТУ 4163:2020 при складанні управлінських документів і роботі зі службовими документами.
Щоби самостійно засвоїти нові правила, кадровику знадобиться не один тиждень, адже стандарт займає 26 сторінок, а вимоги розміщені за сімома розділами. Утім, вам вишукувати інформацію не доведеться — експерти Системи «Експертус Кадри» систематизували всі норми, показали, що змінилося, унаочнили прикладами. За допомогою цієї консультації ви навчитеся оформляти документи за новими нормами.
Зміни до Правил № 1000/5 також встановлюють відповідальність керівника установи за організацію діловодства та архівної справи. Контроль за оформленням документів, а також організацію діловодства та зберігання документів у структурних підрозділах покладають на їх керівників.
Організацію діловодства в установі покладають на службу діловодства, яка розробляє інструкцію з діловодства. В інструкції регламентують питання організації діловодства у паперовій та електронній формах та затверджують її розпорядчим документом.
Щоб ви швидко адаптувалися до законодавчих змін в реаліях війни, ми розробили для експрес-програму, за допомогою якої ви навчитеся правильнок документувати призупинення трудових відносин, ознайомлювати з наказами по вайберу, оформляти відсутність мобілізованих та волонтерів. Пам’ятайте, що після перемоги Держпраці буде дивитися кадрові документи під мікроскопом.
експерт Експертус Кадри
Колего, редакція Експертус Кадри продовжує працювати для Вас в умовах війни.
Разом ми робимо внесок у відновлення економіки нашої країни. Передплатіть зі знижкою 50% журнал «Кадровик-01»
або експертно-правову систему «Експертус Кадри» чи навчання на базових курсах Вищої Школи Кадровика та Вищої Школи Асистента Керівника. Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі запитання не лише під час воєнного стану, а й після Перемоги!
Все буде Україна!