Простій і призупинення дії трудового договору: у чому різниця

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Роботодавцям та кадровикам довелося швидко адаптуватися до законодавчих змін в умовах війни. Чим відрізняються простій та призупинення трудових відносин під час воєнного стану? Дізнайтеся, щоб обирати оптимальне рішення для працівників і підприємства.

Простій і призупинення дії трудового договору: у чому різниця

Простій – це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Призупинення дії трудового договору – це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою і тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором у зв’язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість надання та виконання роботи.

Різниця між простоєм та призупиненням трудового договору

Відмінність № 1

  • Простоєм є будь-які обставини, які зумовили призупинення роботи;
  • Призупиненням дії трудового договору є відсутність роботи та її виконання працівником під час воєнного стану.
Відмінність № 2
  • Простій може бути без обмеження часу;
  • Призупинення можливе лише на період дії воєнного стану.

Відмінність № 3

  • Рішення про простій приймає роботодавець;
  • Ініціатором призупинення дії ТД можу бути як роботодавець, так і працівник.
Як організувати обмін документами із працівниками протягом воєнного стану

Відмінність № 4

Відмінність № 5

  • При простої виплачується не нижче 2/3 окладу, з вини працівника простій не оплачується;
  • При призупиненні дії трудового договору заробітна плата не виплачується, видається наказ в обох випадках.

Відмінність № 6

  • Під час простою, у разі виплати 2/3 окладу, пенсійний стаж зараховується;
  • При призупиненні дії трудового договору стаж не йде, оскільки не сплачується ЄСВ.

Джерело: Безоплатна правова допомога

Колего, редакція Експертус Кадри продовжує працювати для Вас в умовах війни.

Разом ми робимо внесок у відновлення економіки нашої країни. Передплатіть зі знижкою 50%

журнал «Кадровик-01»

або експертно-правову

систему «Експертус Кадри»

чи навчання на базових курсах Вищої Школи Кадровика та Вищої Школи Асистента Керівника. Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі запитання не лише під час воєнного стану, а й після Перемоги!

Все буде Україна!

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Запровадження вахтового методу роботи

Вахтовий метод — це особлива форма організації робіт, заснована на використанні трудових ресурсів поза місцем їх постійного проживання за умов, коли не може бути забезпечено щоденне повернення працівників до місця постійного мешкання.
16492

Табель обліку робочого часу: як правильно вести

Табель робочого часу — підстава для нарахування зарплатні працівникам. Хто підписує табель обліку робочого часу? Який порядок ведення табелю обліку робочого часу? Як відмічається відпустка без збереження заробітної плати в табелі? Які особливості заповнення передбачає табель обліку робочого часу, зразок заповнення у разі зміни в обліку робочого часу? Відповіді на ці важливі питання а також реальний приклад заповнення табелю обліку робочого часу ви знайдете у статті.
487804

Перехід на літній час 2025 в табелі обліку та графіках змінності

Переведення годинника на літній час передбачає додавання однієї години до поточного часу. Це зміна, яка зазвичай відбувається весною для економії енергії та кращого використання світлового дня. Про те, чи варто відображати весняне переведення годинника в табелі обліку використання робочого часу та які особливості має перехід на літній час 2025 року — читайте у статті.
2952

Індивідуальний графік роботи — встановлюємо правильно

Працівник може звернутися до роботодавця з проханням встановити йому індивідуальний графік роботи: раніше починати роботу, раніше закінчувати, зменшити час перерви. На практиці роботодавці ідуть назустріч працівникам, які аргументують таку потребу поважними причинами.
71712

Наказ про затвердження положення про облік використання робочого часу

Управління робочим часом є важливим аспектом організації праці на підприємстві. Для ефективного обліку робочого часу роботодавець повинен розробити та затвердити відповідне Положення про облік використання робочого часу, яке регулює правила обліку, реєстрації та контролю за робочим часом працівників. Як скласти наказ про затвердження положення про облік використання робочого часу — у статті.
42500

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді