Щорічні основні відпустки понад 24 дні під час воєнного стану: коли правомірно

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Держпраці роз’яснила, що роботодавець може під час воєнного стану з власної ініціативи надати щорічні основні оплачувані відпустки тривалістю понад 24 дні. Однак, має дотриматись певних умов

Щорічні основні відпустки понад 24 дні під час воєнного стану: коли правомірно

Протягом воєнного стану державні гарантії реалізації працівниками права на відпустки в умовах воєнного стану (тривалість і порядок їх надання) регламентують такі законодавчі акти:

Протягом воєнного стану в Україні діють обмеження та особливості організації трудових відносин, визначені Законом № 2136.

У період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, що врегульовані зазначеним Законом (ч. 3, ст. 1 Закону № 2136).

Східне міжрегіональне управління Держпраці вважає, що відповідно до ч. 1 статті 12 Закону № 2136 у період дії воєнного стану щорічна основна оплачувана відпустка надається працівникам тривалістю 24 календарні дні, що певною мірою кореспондує із нормами ст. 6 Закону про відпустки, ст. 75 КЗпП, які встановлюють мінімальні гарантії щодо тривалості щорічної основної відпустки.

Тобто максимальна тривалість відпустки, на яку працівник має право в період дії воєнного стану — 24 дні.

Якщо тривалість щорічної основної відпустки працівника становить більш як 24 календарних дні, різниця днів відпустки не втрачається, а має бути надана після закінчення дії воєнного стану.

Протягом дії воєнного стану роботодавець звільнений від обов’язку щодо надання працівнику відпустки тривалістю більш ніж 24 дні, коли більша тривалість відпустки передбачена законодавством, колективним і трудовим договором.

Відпустки в умовах воєнного стану: як надавати

Водночас, на думку Держпраці, Закон № 2136 не призупиняє та не скасовує статті 9-1 КЗпП, а самі норми цієї статті не суперечать положенням Закону «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».

Стаття 9-1 КЗпП визначає: підприємства, установи, організації в межах своїх повноважень і за рахунок власних коштів можуть встановлювати додаткові порівняно з законодавством трудові і соціально-побутові пільги для працівників.

Таким чином, з урахуванням особливостей організації праці та умов господарської діяльності в межах своїх повноважень, за рахунок власних коштів роботодавець має право надати працівникам в період дії воєнного стану основні оплачувані щорічні відпустки тривалістю більше ніж 24 дні. Зверніть увагу, що надання відпустки понад 24 дні в період дії воєнного стану є правом, а не обов’язком роботодавця.

Держпраці наголошує!

Власник або уповноважений ним орган повинен правильно організувати працю працівників, створювати умови для зростання продуктивності праці, забезпечувати трудову і виробничу дисципліну, неухильно додержувати законодавства про працю і правил охорони праці, уважно ставитися до потреб і запитів працівників, поліпшувати умови їх праці та побуту. Зазначена правова норма статті 141 КЗпП не є декларативною і повинна виконуватись, зокрема і у разі прийняття рішення роботодавцем про надання працівникам додаткових порівняно із законодавством трудових пільг, аби надання таких пільг не мало негативних наслідків для господарської діяльності і надалі для самих працівників.

Рішення про надання додаткових порівняно із законодавством трудових пільг мають приймати органи управління підприємства, установи, організації відповідно до їх повноважень.

Колего, редакція Експертус Кадри продовжує працювати для Вас в умовах війни.

Разом ми робимо внесок у відновлення економіки нашої країни. Передплатіть зі знижкою 50%

журнал «Кадровик-01»

або експертно-правову

систему «Експертус Кадри»

чи навчання на базових курсах Вищої Школи Кадровика та Вищої Школи Асистента Керівника. Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі запитання не лише під час воєнного стану, а й після Перемоги!

Все буде Україна!

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор тривалості додаткової відпустки за стаж в ОМС та на державній службі

В Україні працівники державної служби та органів місцевого самоврядування мають право на додаткову щорічну відпустку залежно від тривалості стажу. Це право допомагає мотивувати службовців за багаторічну працю. Для зручності обрахунку існує калькулятор додаткової відпустки за стаж в ОМС та на держслужбі. У цій статті ми розповімо, як саме працює калькулятор тривалості додаткової відпустки за стаж в ОМС та на державній службі, для кого він призначений і як ним користуватися
9075

Відпустка директора: від повідомлення до наказу

Директор, як і будь-який працівник, має право на відпустку. Які особливості в оформленні має щорічна відпустка директора? Чи передбачена законодавством компенсація відпустки директору? Які умови замісництва керівника та скільки наказів скласти? Відповіді на ці та інші питання — у статті.
145311

Правила визначення тривалості щорічної відпустки для різних категорій працівників

Як визначити максимальну і мінімальну тривалість щорічної основної відпустки з огляду на особливості воєнного стану, яка тривалість щорічної основної відпустки у перший рік роботи працівника, яку кількість днів становить «чорнобильська» відпустка, — відповіді на ці запитання знайдете у статті
63310

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді