Як оформити і табелювати відсутністьі працівників у зв’язку із проведення бойових дій?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Варіант дій залежить від того, чи відома причина відсутності працівників.

Як оформити і табелювати відсутністьі працівників у зв’язку із проведення бойових дій?

Як вести кадровий облік, щоб після перемоги не було зауваг від Держпраці

Відсутність працівника на роботі у зв’язку з бойовими діями не може бути кваліфікована як прогул без поважної причини. Тому, до з’ясування причин відсутності працівника та отримання від нього письмових пояснень, доцільно обліковувати його, як працівника, відсутнього з нез’ясованих або з інших причин.

Зазначений час неявки працівника у табелі обліку використання робочого часу доцільно відмічати умовним позначенням «І» – інші причини неявок або «НЗ» – неявка з нез’ясованих причин.

Протягом воєнного стану в Україні діє Закон «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» № 2136-ІХ (далі – Закон № 2136), який набрав чинності з 24.03.2022.

Стаття 13 Закону № 2136 ввела новий кадровий механізм — призупинення дії трудового договору.

Призупинення дії трудового договору – це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою і тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором.

Дія трудового договору може бути призупинена у зв’язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість надання та виконання роботи.

Таке призупинення не тягне за собою припинення трудових відносин. При цьому ініціатором призупинення трудового договору може виступати і роботодавець, і працівник.

Про призупинення сторони трудового договору, за можливості, мають повідомити одна одну у будь-який доступний спосіб.

Частина третя статті 13 Закону № 2136 скеровує: відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат працівникам на час призупинення дії трудового у повному обсязі покладається на державу, що здійснює військову агресію проти України.

Тому, у разі призупиненні трудового договору, роботодавець має продовжувати вести облік в частині нарахування заробітної плати та компенсаційних виплат, які були б належні працівникові, якщо такого призупинення не відбулося.

Відсутність працівника у зв’язку з призупиненням дії трудового договору табелюйте кодом «І» (Інші причини неявок), або запровадьте інший літерний код, щоби вести облік таких працівників.

Відповідно до статті 34 КЗпП зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами — це простій.

У разі простою працівники можуть бути переведені за їх згодою з урахуванням спеціальності і кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації на весь час простою або на інше підприємство, в установу, організацію, але в тій самій місцевості на строк до одного місяця.

Запровадження простою оформлюється наказом керівника, з яким необхідно ознайомити працівників у можливий спосіб, в тому числі за допомогою засобів електронного зв’язку. Оплата простою здійснюється з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). На умовах, передбачених у колективному договорі, оплата за час простою може здійснюватися у більшому розмірі.

У табелі обліку робочого часу години простою позначайте літерою «П».

Що змінилося в обліку робочого часу під час воєнного стану

Джерело: Східне міжрегіональне управління Держпраці

Колего, редакція Експертус Кадри продовжує працювати для Вас в умовах війни.

Разом ми робимо внесок у відновлення економіки нашої країни. Передплатіть зі знижкою 50% роботу кадровиків під час воєнного стану або експертно-правову систему «Експертус Кадри» чи навчання на базових курсах Конференції та семінари. Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі запитання не лише під час воєнного стану, а й після Перемоги!

Все буде Україна!
додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Неповний робочий час: запровадження, оплата, табелювання

Неповний робочий час — це один із видів тривалості робочого часу, передбачений законодавством. Що передбачає неповний робочий час і порядок його встановлення? Для кого встановлюється неповний робочий час? Чи можливе переведення на неповний робочий день під час війни? Як зафіксувати неповний робочий час в штатному розписі? Які особливості прийняття на роботу з неповним робочим днем варто враховувати обом сторонам трудових відносин? Усе про неповний робочий час в умовах війни та перехід з неповного робочого часу на повний — у статті.
165083

Підсумований облік робочого часу

Введення підсумованого обліку робочого часу — це процедура запровадження на підприємстві особливого режиму обліку робочого часу, коли облік ведуть не за кожний день чи тиждень окремо, а за обліковий період (місяць, квартал, рік). Це дозволяє гнучко планувати графіки роботи, особливо там, де неможливо встановити стандартний робочий день або тиждень (транспорт, охорона, медзаклади, безперервне виробництво тощо)
46971

Захист працівників під час роботи при низьких температурах: про що має знати кадровик

Захист працівників під час роботи при низьких температурах є важливим аспектом охорони праці. Який має бути оптимальний температурний режим на робочому місці? При якій температурі скорочується робочий день? Які особливості нормативного регулювання має робота при низькій температурі? Усі відповіді — у статті
29061

Перехід на зимовий час 2025 в табелі обліку та графіках змінності

Переведення годинника на зимовий час — це практика, коли годинники переводять назад на одну годину, щоб використовувати світловий день більше вранці та зекономити електроенергію. Відтак, у ніч з 25 на 26 жовтня українці переведуть свої годинники на годину назад. Що має врахувати роботодавець, кадровик та працівник під час осіннього переведення часу?
24770

Графік роботи працівників

Графік роботи працівників, зразок якого підприємство визначає самостійно, визначає години і дні, коли працівники повинні виконувати свої обов’язки. Підприємство самостійно визначає, який графік роботи працівників діє у його межах. Як скласти графік роботи працівників таким чином, щоб він відповідав нормам закону та влаштовував усі сторони трудових відносин, — читайте у статті
194918

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді