Як вести кадровий облік, щоб після перемоги не було зауваг від Держпраці
Відсутність працівника на роботі у зв’язку з бойовими діями не може бути кваліфікована як прогул без поважної причини. Тому, до з’ясування причин відсутності працівника та отримання від нього письмових пояснень, доцільно обліковувати його, як працівника, відсутнього з нез’ясованих або з інших причин.
Зазначений час неявки працівника у табелі обліку використання робочого часу доцільно відмічати умовним позначенням «І» – інші причини неявок або «НЗ» – неявка з нез’ясованих причин.
Протягом воєнного стану в Україні діє Закон «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» № 2136-ІХ (далі – Закон № 2136), який набрав чинності з 24.03.2022.
Стаття 13 Закону № 2136 ввела новий кадровий механізм — призупинення дії трудового договору.
Призупинення дії трудового договору – це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою і тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором.
Дія трудового договору може бути призупинена у зв’язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість надання та виконання роботи.
Таке призупинення не тягне за собою припинення трудових відносин. При цьому ініціатором призупинення трудового договору може виступати і роботодавець, і працівник.
Про призупинення сторони трудового договору, за можливості, мають повідомити одна одну у будь-який доступний спосіб.
Частина третя статті 13 Закону № 2136 скеровує: відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат працівникам на час призупинення дії трудового у повному обсязі покладається на державу, що здійснює військову агресію проти України.
Тому, у разі призупиненні трудового договору, роботодавець має продовжувати вести облік в частині нарахування заробітної плати та компенсаційних виплат, які були б належні працівникові, якщо такого призупинення не відбулося.
Відсутність працівника у зв’язку з призупиненням дії трудового договору табелюйте кодом «І» (Інші причини неявок), або запровадьте інший літерний код, щоби вести облік таких працівників.
Відповідно до статті 34 КЗпП зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами — це простій.
У разі простою працівники можуть бути переведені за їх згодою з урахуванням спеціальності і кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації на весь час простою або на інше підприємство, в установу, організацію, але в тій самій місцевості на строк до одного місяця.
Запровадження простою оформлюється наказом керівника, з яким необхідно ознайомити працівників у можливий спосіб, в тому числі за допомогою засобів електронного зв’язку. Оплата простою здійснюється з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). На умовах, передбачених у колективному договорі, оплата за час простою може здійснюватися у більшому розмірі.
У табелі обліку робочого часу години простою позначайте літерою «П».
Що змінилося в обліку робочого часу під час воєнного стану
Джерело: Східне міжрегіональне управління Держпраці
Колего, редакція Експертус Кадри продовжує працювати для Вас в умовах війни.
Разом ми робимо внесок у відновлення економіки нашої країни. Передплатіть зі знижкою 50% журнал «Кадровик-01» або експертно-правову систему «Експертус Кадри» чи навчання на базових курсах Вищої Школи Кадровика та Вищої Школи Асистента Керівника. Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі запитання не лише під час воєнного стану, а й після Перемоги!
Все буде Україна!