ПФУ затвердив форму витягу з Електронного реєстру листків непрацездатності постановою правління від 02.05.2022 № 4-1 (далі — Постанова). Постанова проходить державну реєстрацію в Мін’юсті та набере чинності з дня, коли її офіційно опублікують.
На вебпорталі ПФУ вже з’явилася технічна можливість отримати витяг з Електронного реєстру листків непрацездатності (далі — Витяг з ЕРЛН). Витяг з ЕРЛН підтвердить факт тимчасової непрацездатності застрахованої особи.
Як працювати з е-лікарняними: алгоритм для кадровика
Нагадаємо, що загальні принципи роботи електронного реєстру листків непрацездатності (далі — Реєстр) встановлює постанова КМУ «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього» від 17.04.2019 № 328 (далі — Постанова № 328). Постанова № 328 затвердила Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок № 328).
Реєстр формує та веде ПФУ, який є володільцем інформації, що міститься в ньому (п. 4 Порядку № 328).
Інформацію з Реєстру, що містить відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності, надають тільки особі, якої зазначені відомості стосуються, її страхувальнику — за період перебування особи у трудових відносинах із ним. Інформацію надають через електронні кабінети застрахованої особи та страхувальника на порталі послуг ПФУ (п. 15 Порядку № 328).
Відомості з Реєстру формуються тільки за допомогою програмних засобів його ведення з обов’язковим присвоєнням індексного номера, фіксацією дати і часу їх формування у вигляді витягу (п. 18 Порядку № 328).
Якщо працівнику сформували е-лікарняний, підставою для оплати тимчасової непрацездатності як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, є електронний листок непрацездатності. Отримувати завірену копію е-лікарняного працівнику-суміснику не потрібно. Сформований листок непрацездатності надсилається страхувальникам, із якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах (за основним місцем роботи та за сумісництвом) через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ (п. 2 розд. ІІ Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженого наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234).
Якщо в електронних кабінетах страхувальників листки непрацездатності, сформовані програмними засобами Реєстру не відображаються, застрахована особа має можливість підтвердити факт своєї тимчасової непрацездатності витягом з Реєстру, виданого територіальними органами ПФУ в паперовій формі для кожного роботодавця окремо (Лист ФСС від 27.07.2021 № 03/С-619з-798).
Працівники також можуть отримати допомогу по тимчасовій непрацездатності безпосередньо від ФСС під час воєнного стану. Якщо роботодавець не зміг опрацювати лікарняний та подати заяву-розрахунок через бойові дії у місцевості, де він знаходиться, працівник може самостійно звернутися за допомогою. Для того щоб ФСС призначив матеріальне забезпечення, застрахована особа повинна мати при собі паперовий листок непрацездатності або витяг з Реєстру.
Щоб ви швидко адаптувалися до законодавчих змін в реаліях війни, ми розробили для експрес-програму, за допомогою якої ви навчитеся правильнок документувати призупинення трудових відносин, ознайомлювати з наказами по вайберу, оформляти відсутність мобілізованих та волонтерів. Пам’ятайте, що після перемоги Держпраці буде дивитися кадрові документи під мікроскопом.
,
експерт Експертус: Кадри
Колего, редакція Експертус Кадри продовжує працювати для Вас в умовах війни.
Разом ми робимо внесок у відновлення економіки нашої країни. Передплатіть зі знижкою 50%
або експертно-правову
чи навчання на базових курсах Вищої Школи Кадровика та Вищої Школи Асистента Керівника. Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі запитання не лише під час воєнного стану, а й після Перемоги!
Все буде Україна!