МОН ухвалило критерії критично важливих підприємств у сфері освіти і науки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт з трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
Критично важливим визначать підприємство, що відповідає одному з дванадцяти критеріїв

МОН наказом від 06.01.2025 № 10 ухвалило Критерії, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які мають критично важливе значення для галузі національної економіки у сфері освіти і науки.

Критично важливе значення для галузі національної економіки у сфері освіти і науки мають підприємства, які відповідають одному з критеріїв:

  1. виконавці завдань щодо реалізації державної політики у сферах, що належать до компетенції МОН;
  2. виконавці завдань щодо адміністрування, забезпечення ведення та функціонування, технічної підтримки Єдиної державної електронної бази з питань освіти, Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту, інших електронних баз даних та реєстрів, інформаційних систем, електронних ресурсів та сервісів у сферах, що належать до компетенції МОН;
  3. виконавці завдань щодо підготовки здобувачів освіти за державним замовленням не менше 30% від загального контингенту здобувачів освіти. Підприємства, що залучені до освітнього процесу за денною не менше 30% від загального контингенту здобувачів освіти, дуальною та дистанційною формами здобуття вищої освіти;
  4. виконавці завдань щодо наукового та методичного забезпечення освіти, координації певного складника системи освіти / напряму складника системи освіти на загальнодержавному рівні;
  5. забезпечують проведення всеукраїнських та/або міжнародних заходів, спрямованих на реалізацію державної політики у сфері освіти, зокрема, заходів національно-патріотичного виховання, фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань;
  6. виконавці завдань та / або функцій, що передбачають закони України, іншими нормативно-правові акти, міжнародні договори України, згоду на обов'язковість яких надала ВРУ і які не можна делегувати, передати іншим підприємствам відповідно до законодавства у сфері освіти і науки; виконують наукові / науково-технічні проєкти, які реалізують відповідно до міжнародних договорів та які зареєстрували відповідно до статті 66 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015 № 848-VIII;
  7. виконавці прикладних наукових досліджень з розроблення наукових засад державної політики у сфері освіти і науки;
  8. виконавці наукових /науково-технічних проєктів за державним замовленням на науково-технічних / експериментальних розробок та науково-технічної продукції, а також державного оборонного замовлення, його складових частин, або інших наукових / науково-технічних проєктів, що містять державну таємницю і які виконують з обмеженнями доступу до неї;
  9. наукові установи, що належать до I класифікаційної групи, або заклад вищої освіти категорії А або Б за результатами державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової / науково-технічної діяльності у 2020 році, або наукові установи / заклад вищої освіти, що належать до групи А, або Б за результатами державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової / науково-технічної діяльності, починаючи з 2025 року;
  10. підприємство, що відповідає за збереження наукового об'єкта, який включили до Державного реєстру наукових об'єктів, що становлять національне надбання;
  11. підприємство, яке управляє об'єктом критичної інфраструктури у секторі «Наукові дослідження та розробки»;
  12. підприємство реалізує проєкти у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, спрямовані на національно-патріотичне, військово-патріотичне виховання та / або громадянську освіту. 

Експерти систематизують у загальну таблицю та постійно оновлюють критерії, за якими держоргани визначають підприємства такими, що мають важливе значення для галузі національної економіки у відповідних сферах діяльності та критерії територіального значення або регіональної економіки

додаток

Трудові відносини при реорганізації підприємства

Статті за темою

Усі статті за темою

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
27

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
2683

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
4938

Відпустка заброньованого працівника за кордоном

Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду
11200

Виклик до ТЦК і СП: як оформити повідомлення працівнику

В умовах воєнного стану в Україні питання мобілізації та взаємодії з Територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) набувають особливої актуальності. Для роботодавців це означає необхідність чіткого розуміння своїх обов’язків щодо оповіщення працівників про виклик до ТЦК. Невиконання цих вимог може призвести до серйозних юридичних наслідків. Як оповістити працівника про виклик до ТЦК — у статті
6644

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді