МОН ухвалило критерії критично важливих підприємств у сфері освіти і науки

Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри
Критично важливим визначать підприємство, що відповідає одному з дванадцяти критеріїв

МОН наказом від 06.01.2025 № 10 ухвалило Критерії, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які мають критично важливе значення для галузі національної економіки у сфері освіти і науки.

Критично важливе значення для галузі національної економіки у сфері освіти і науки мають підприємства, які відповідають одному з критеріїв:

  1. виконавці завдань щодо реалізації державної політики у сферах, що належать до компетенції МОН;
  2. виконавці завдань щодо адміністрування, забезпечення ведення та функціонування, технічної підтримки Єдиної державної електронної бази з питань освіти, Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту, інших електронних баз даних та реєстрів, інформаційних систем, електронних ресурсів та сервісів у сферах, що належать до компетенції МОН;
  3. виконавці завдань щодо підготовки здобувачів освіти за державним замовленням не менше 30% від загального контингенту здобувачів освіти. Підприємства, що залучені до освітнього процесу за денною не менше 30% від загального контингенту здобувачів освіти, дуальною та дистанційною формами здобуття вищої освіти;
  4. виконавці завдань щодо наукового та методичного забезпечення освіти, координації певного складника системи освіти / напряму складника системи освіти на загальнодержавному рівні;
  5. забезпечують проведення всеукраїнських та/або міжнародних заходів, спрямованих на реалізацію державної політики у сфері освіти, зокрема, заходів національно-патріотичного виховання, фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань;
  6. виконавці завдань та / або функцій, що передбачають закони України, іншими нормативно-правові акти, міжнародні договори України, згоду на обов'язковість яких надала ВРУ і які не можна делегувати, передати іншим підприємствам відповідно до законодавства у сфері освіти і науки; виконують наукові / науково-технічні проєкти, які реалізують відповідно до міжнародних договорів та які зареєстрували відповідно до статті 66 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015 № 848-VIII;
  7. виконавці прикладних наукових досліджень з розроблення наукових засад державної політики у сфері освіти і науки;
  8. виконавці наукових /науково-технічних проєктів за державним замовленням на науково-технічних / експериментальних розробок та науково-технічної продукції, а також державного оборонного замовлення, його складових частин, або інших наукових / науково-технічних проєктів, що містять державну таємницю і які виконують з обмеженнями доступу до неї;
  9. наукові установи, що належать до I класифікаційної групи, або заклад вищої освіти категорії А або Б за результатами державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової / науково-технічної діяльності у 2020 році, або наукові установи / заклад вищої освіти, що належать до групи А, або Б за результатами державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової / науково-технічної діяльності, починаючи з 2025 року;
  10. підприємство, що відповідає за збереження наукового об'єкта, який включили до Державного реєстру наукових об'єктів, що становлять національне надбання;
  11. підприємство, яке управляє об'єктом критичної інфраструктури у секторі «Наукові дослідження та розробки»;
  12. підприємство реалізує проєкти у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, спрямовані на національно-патріотичне, військово-патріотичне виховання та / або громадянську освіту. 

Експерти систематизують у загальну таблицю та постійно оновлюють критерії, за якими держоргани визначають підприємства такими, що мають важливе значення для галузі національної економіки у відповідних сферах діяльності та критерії територіального значення або регіональної економіки

Головні зміни у трудовому законодавстві за 2024 рік

Статті за темою

Усі статті за темою

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
2496

Трудові відносини в умовах воєнного стану

Продовження воєнного стану залишає свій відбиток на всі сфери суспільного життя, у тому числі і на трудові відносини. Законодавство про працю передбачає обмеження, пов’язані з дією воєнного стану. Стаття допоможе розібратися з тим як приймати на роботу під час воєнного стану, як перевести працівника на іншу роботу та що передбачає зміна істотних умов праці під час воєнного стану.
5353

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді