Команда Міноборони з цифровізації і далі активно працює на тим, щоб все більше категорій громадян могли оформити відстрочку у Резерв
Чи мають право на відстрочку тимчасово непридатні
28 березня 2025 року заступниця Міністра оборони Катерина Черногоренко на своїй сторінці у фейсбук поділитися інформацією, які відстрочки з’являться у застосунку Резерв+ до 8 травня.
У травні 2025 року в Резерв+ оформити відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації зможуть громадяни з тимчасовою непридатністю до військової служби від 6 до 12 місяців (п. 2 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII; далі — Закон № 3543). Цю відстрочку надаватимуть на підставі висновку військово-лікарської комісії.

Також у застосунку зможуть оформити відстрочки військовозобов’язані жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу (пп. 15 ч. 1 ст. 23 Закону № 3543).
Запуск відстрочок є процесом об’ємним і багаторівневим, — повідомляє Катерина Черногоренко. Необхідно погодити доступ до реєстрів різних міністерств та організацій, налагодити взаємодію між ними, зрозуміти, на чим попрацювати, щоб відстрочка генерувалася належним чином. Зараз команда Міноборони з цифровізації набирає необхідний темп, щоб запускати відстрочки системно. Мета команди — реалізувати, щоб усі відстрочки, які існують в законодавстві, можна було отримати онлайн швидко і зручно.
Нагадаємо, минулого тижня запрацювали відстрочки для людей з інвалідністю без пенсійного посвідчення
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду