Як оформити відстрочку автоматично, якщо дані про інвалідність відсутні в Резерв+

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт із трудового законодавства, Київ
Міноборони у взаємодії з Мінсоцполітики надали практичну інструкцію

Відстрочку від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надають військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII (п. 56 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 560).

Зокрема, право на відстрочку мають військовозобов’язані, яких визнали особами з інвалідністю. Для таких громадян реалізували технічну можливість подати заявку засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

Проте на практиці особи з інвалідністю часто не можуть оформити відстрочку у застосунку «Резерв+», через відсутність в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів інформації про інвалідність.

Заступник Міністра оборони Катерина Черногоренко на своїй сторінці у Facebook роз'яснила, як діяти в таких ситуаціях.

Якщо інвалідність встановили до 01.01.2025, необхідно:

  • подати заяву через електронний кабінет особи з інвалідністю на первинну реєстрацію в системі Мінсоцполітики зі сканкопією документа, що підтверджує інвалідність. Після цього дані автоматично підтягнуться в системи Мінсоцполітики;
  • звернутися до свого органу соціального захисту населення з паспортом та оригіналом документа, що підтверджує інвалідність — спеціалісти внесуть дані вручну.

Якщо інвалідність встановили після 01.01.2025, необхідно перевірити на соціальному вебпорталі електронних послуг Мінсоцполітики soc.gov.ua, чи наявні відомості за результатами оцінки експертної команди. Якщо є помилки або даних немає — зверніться до закладу охорони здоров’я, де проходили оцінювання. Як тільки інформація з’явиться в реєстрах — вона автоматично підтягнеться у Резерв+.

Як оформити відстрочку автоматично, якщо дані про інвалідність відсутні в Резерв+

додаток

Робота неповнолітніх: правові норми, обмеження та практичні аспекти оформлення

Статті за темою

Усі статті за темою

Виклик до ТЦК і СП: як оформити повідомлення працівнику

В умовах воєнного стану в Україні питання мобілізації та взаємодії з Територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) набувають особливої актуальності. Для роботодавців це означає необхідність чіткого розуміння своїх обов’язків щодо оповіщення працівників про виклик до ТЦК. Невиконання цих вимог може призвести до серйозних юридичних наслідків. Як оповістити працівника про виклик до ТЦК — у статті
1876

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
7179

Трудові відносини в умовах воєнного стану

Продовження воєнного стану залишає свій відбиток на всі сфери суспільного життя, у тому числі і на трудові відносини. Законодавство про працю передбачає обмеження, пов’язані з дією воєнного стану. Стаття допоможе розібратися з тим як приймати на роботу під час воєнного стану, як перевести працівника на іншу роботу та що передбачає зміна істотних умов праці під час воєнного стану.
8340

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді