Міноборони у взаємодії з Мінсоцполітики надали практичну інструкцію
Відстрочку від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надають військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII (п. 56 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 560).
Зокрема, право на відстрочку мають військовозобов’язані, яких визнали особами з інвалідністю. Для таких громадян реалізували технічну можливість подати заявку засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.
Проте на практиці особи з інвалідністю часто не можуть оформити відстрочку у застосунку «Резерв+», через відсутність в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів інформації про інвалідність.
Заступник Міністра оборони Катерина Черногоренко на своїй сторінці у Facebook роз'яснила, як діяти в таких ситуаціях.
Якщо інвалідність встановили до 01.01.2025, необхідно:
- подати заяву через електронний кабінет особи з інвалідністю на первинну реєстрацію в системі Мінсоцполітики зі сканкопією документа, що підтверджує інвалідність. Після цього дані автоматично підтягнуться в системи Мінсоцполітики;
- звернутися до свого органу соціального захисту населення з паспортом та оригіналом документа, що підтверджує інвалідність — спеціалісти внесуть дані вручну.
Якщо інвалідність встановили після 01.01.2025, необхідно перевірити на соціальному вебпорталі електронних послуг Мінсоцполітики soc.gov.ua, чи наявні відомості за результатами оцінки експертної команди. Якщо є помилки або даних немає — зверніться до закладу охорони здоров’я, де проходили оцінювання. Як тільки інформація з’явиться в реєстрах — вона автоматично підтягнеться у Резерв+.

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду
В умовах воєнного стану в Україні питання мобілізації та взаємодії з Територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) набувають особливої актуальності. Для роботодавців це означає необхідність чіткого розуміння своїх обов’язків щодо оповіщення працівників про виклик до ТЦК. Невиконання цих вимог може призвести до серйозних юридичних наслідків. Як оповістити працівника про виклик до ТЦК — у статті