Як оформити відстрочку автоматично, якщо дані про інвалідність відсутні в Резерв+

Автор
експерт із трудового законодавства, Київ
Міноборони у взаємодії з Мінсоцполітики надали практичну інструкцію

Відстрочку від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надають військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII (п. 56 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 560).

Зокрема, право на відстрочку мають військовозобов’язані, яких визнали особами з інвалідністю. Для таких громадян реалізували технічну можливість подати заявку засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

Проте на практиці особи з інвалідністю часто не можуть оформити відстрочку у застосунку «Резерв+», через відсутність в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів інформації про інвалідність.

Заступник Міністра оборони Катерина Черногоренко на своїй сторінці у Facebook роз'яснила, як діяти в таких ситуаціях.

Якщо інвалідність встановили до 01.01.2025, необхідно:

  • подати заяву через електронний кабінет особи з інвалідністю на первинну реєстрацію в системі Мінсоцполітики зі сканкопією документа, що підтверджує інвалідність. Після цього дані автоматично підтягнуться в системи Мінсоцполітики;
  • звернутися до свого органу соціального захисту населення з паспортом та оригіналом документа, що підтверджує інвалідність — спеціалісти внесуть дані вручну.

Якщо інвалідність встановили після 01.01.2025, необхідно перевірити на соціальному вебпорталі електронних послуг Мінсоцполітики soc.gov.ua, чи наявні відомості за результатами оцінки експертної команди. Якщо є помилки або даних немає — зверніться до закладу охорони здоров’я, де проходили оцінювання. Як тільки інформація з’явиться в реєстрах — вона автоматично підтягнеться у Резерв+.

Як оформити відстрочку автоматично, якщо дані про інвалідність відсутні в Резерв+

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
701

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10595

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
423

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3685

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5974

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді