Міноборони створить Єдиний державний реєстр військовослужбовців

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
Інформація, яку внесуть до Реєстру військовослужбовців матиме обмежений доступ

8 липня 2025 р. газета «Голос України» опублікувала Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення і функціонування Єдиного державного реєстру військовослужбовців та удосконалення порядку ведення військового обліку» від 17.06.2025 № 4497-IX (далі — Закон № 4497).

Закон № 4497 впроваджує Єдиний державний реєстр військовослужбовців — базу даних про військовослужбовців ЗСУ та Держспецслужби транспорту (далі — Реєстр військовослужбовців). Як зазначало Міноборони, це важливий крок у цифровізації сектору безпеки та оборони, який дозволить забезпечити військовослужбовцям швидкий, зручний і прозорий доступ до держпослуг, а також підвищить ефективність управлінських рішень у Генштабі та Міноборони.

Держателем Реєстру військовослужбовців є Міноборони. Щоб створити та вести Реєстр військовослужбовців інформацію отримуватимуть через електронну інформаційну взаємодію Реєстру військовослужбовців з Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та іншими інформаційно-комунікаційними системами, якими володіє Міноборони. Держатель та адміністратор Реєстру військовослужбовців, органи ведення Реєстру військовослужбовців забезпечують його захист. Інформація, яку внесуть до Реєстру військовослужбовців має обмежений доступ та не підлягає оприлюдненню.

Дані про військовослужбовця можуть передаватися в порядку електронної інформаційної взаємодії до інформаційно-комунікаційних систем та реєстрів Міноборони. Іншим держателям/розпорядникам/адміністраторам інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, зокрема публічних реєстрів передається виключно унікальний електронний ідентифікатор.

Окрім цього, Закон № 4497 передбачає, що Міноборони отримуватиме інформацію про результати медоглядів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які проводять, щоб визначити придатність до військової служби. Цю інформацію вноситимуть до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів з електронної системи охорони здоров’я. Щоб забезпечити електронну інформаційну взаємодію між реєстрами Закон вносить зміни до статті 24-2 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII та доповнює статті 5 та 14 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» від 16.03.2017 № 1951-VIII.

Закон № 4497 набирає чинності з дня, наступного за днем коли його опублікували — з 9 липня. Міноборони повідомить про дату початку роботи Реєстру військовослужбовців. Відповідну інформацію оприлюднять на офіційному веб-сайті Міноборони.

За інформацією газети «Голос України»

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
623

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10508

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
355

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3574

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5827

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді