Відповідь
Оскільки у результаті запланованих змін обов’язки і завдання працівника змінюються (мають місце нові завдання і обов’язки), кадрова служба має дотримати процедури проведення зміни істотних умов праці і вводити в дію нову інструкцію необхідно з урахуванням вимог частин третьої та четвертої статті 32 Кодексу законів про працю України з попередженням працівника про такі зміни за два місяці.
Окрім того, проект робочої інструкції (у т. ч. зміни до неї) має бути також погоджений з виборним органом профспілкової організації або з іншим уповноваженим на представництво органом трудового колективу (наприклад, радою трудового колективу) (абз. 6 п. 6 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій робітників, затверджених наказом Мінпраці від 29.12.2004 № 336).
Детальніше — у консультації «Внесення змін до посадових інструкцій»
Чи існує нормативний документ, який визначає строк зберігання посадових і робочих інструкцій? Чи потрібно перезатверджувати посадові інструкції у зв’язку зі зміною керівника організації?Інспектор з праці, роблячи припис актуалізувати посадові та робочі інструкції, вніс зауваження про те, що ці документи застарілі, оскільки з часу їх затвердження пройшло 5 років.
Роботодавець повинен роз’яснити працівнику його права і обов’язки, забезпечити необхідними для роботи засобами (ст. 29 КЗпП). Як це зробити? Скеровує інший нормативний акт: обов’язки, права та відповідальність працівників закріплюють в посадових та робочих інструкціях. Вас можуть притягнути до відповідальності за їх відсутність. Адже суд кваліфікує це як порушення законодавства про працю.
Інструкція розроблена на прикладі ТОВ. Ви можете використовувати її для першого керівника підприємства іншої організаційно-правової форми. Для цього відкоригуйте разом з юристами підприємства розділи «Загальні положення» та «Відповідальність»
Затвердженої форми для Журналу реєстрації посадових (робочих) інструкцій немає. Наведену форму розробили наші експертами.
Роботодавець планує детальніше описати завдання і обов’язки певної категорії персоналу або змінити посадову інструкцію на робочу. Чи потрібен у такому випадку наказ про зміни, та як правильно його сформулювати?