У Правилах організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 (п. 4 гл. 5 розд. II) зазначено: «Візи проставляються на примірниках документів, що залишаються в установі. Проекти розпорядчих документів візуються на першому примірнику». Що це за 1-й примірник? Скільки їх має бути? Норма стосується і внутрішніх наказів чи лише тих, які пересилаються підлеглим структурам? Які ще вихідні документи візувати?
Відповідь
З-поміж вихідних документів візують листи і накази.
Службовий лист візують на примірнику, що залишається у справі підприємства. Зазвичай цей примірник не підписують. Він є так званим відпуском — другим примірником. А інколи і третім чи четвертим, залежно від кількості адресатів. Підписані керівником примірники листів, що є оригіналами, надсилають адресатам.
На відміну від листів, на наказах візи проставляють на примірнику, який підписує директор. Він і є першим примірником (оригіналом) наказу, який формують до справи. А підлеглим структурам надсилають розмножені примірники наказів.
У разі, коли працівник підписав контракт, перебуваючи на військовій службі або зборах, — роботодавцю не потрібно увільняти працівника від роботи на час заходів, пов’язаних із укладанням контракту. За інших обставин — роботодавець має увільнити працівника від роботи на час військової служби, зберегти за ним місце роботи і посаду коли працівник надасть копію контракту на військову службу або копію наказу про зарахування до особового складу військової частини (ч. 3 ст. 119 КЗпП). Щоб правильно скласти наказ про увільнення, скористайтеся зразком
Щоб дотримати закону, вкажіть у наказі про несприятливі чинники на робочому місці. Що і як зазначити — у статті. На допомогу — накази, складені за П-1 та формою, відмінною від типової
Такий наказ належить до групи наказів з кадрових питань тривалого (75 р.) строку зберігання. Скачайте зразок наказу про переміщення, розроблений експертами Експертус Кадри
Управління діяльністю підприємства чи установи неможливе без видання офіційних документів, зокрема наказів. Оформлення наказів — це відповідальна справа. Правильне оформлення наказу гарантує його юридичну силу та забезпечує чітке виконання доручених завдань. У цій статті розглянемо, які є види наказів, основні вимоги до оформлення наказу, а також обов’язкові реквізити наказу та їх правильне застосування