Відповідь
Типову форму Табеля обліку використання робочого часу (форма № П-5) (далі — Табель) затверджено наказом Держкомстату від 05.12.2008 № 489.
Табель використовують для нарахування зарплати та статистичних спостережень.
Читайте також: Порядок ведення табеля обліку робочого часу
В примітці 2 до форми № П-5 вказано: «Форма носить рекомендаційний характер і складається із мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення форм державних статистичних спостережень. При необхідності форма може бути доповнена іншими показниками, необхідними для обліку на підприємстві».
Тобто форму № П-5 можна доповнити іншими показниками, які необхідні бухгалтеру при нарахуванні зарплати. Наприклад, доповнити колонками з кількістю робочих днів (годин), коли працівник перебував:
- у відрядженні;
- у дорозі (при роз’їзному (пересувному) характеру роботи).
Якщо на підприємстві не встановлюють табельні номери працівникам, працівники не працюють у нічний і вечірній час, надурочно, відповідні колонки в Табелі не заповнюють. Ці графи можна вилучити з форми Табеля.
Натомість в штатному розписі для кожної посади (роботи) встановлено розмір посадового окладу (місячної, тарифної ставки). Форма № П-5 містить таку колонку. Тому її необхідно заповнювати. Видаляти цю колонку з форми Табеля не можна.
За письмовим погодженням між працівником і роботодавцем незалежно від форми власності для працівника можна встановити гнучкий режим робочого часу. Гнучкий графік роботи регулюється ст. 60 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП). Які особливості має гнучкий графік роботи під час воєнного стану читайте у статті
Табель обліку робочого часу (бланк П-5) використовується для контролю відпрацьованих годин, відпусток, лікарняних та інших видів часу, що враховуються для розрахунку заробітної плати. У цій статті Ви знайдете відповіді на такі питання: як здійснюється облік робочого часу у військових, який вигляд має бланк табеля робочого часу, як правильно заповнити бланк табеля обліку робочого часу?
З листа до редакції: «Декілька років тому ми дозволили жінці-лаборанту працювати у вільний від основної роботи час за внутрішнім сумісництвом у тій же лабораторії прибиральником виробничих приміщень. За таку роботу ми доплачували їй 50% окладу прибиральника. Зараз ця працівниця вирішила відмовитися від роботи прибиральника. Який слід видати наказ? Оскільки раніше було видано наказ про дозвіл працювати за сумісництвом, то тепер маємо написати «не дозволяємо надалі працювати»? Чи як правильно?»
Табель робочого часу — підстава для нарахування зарплатні працівникам. Хто підписує табель обліку робочого часу? Який порядок ведення табелю обліку робочого часу? Як відмічається відпустка без збереження заробітної плати в табелі? Які особливості заповнення передбачає табель обліку робочого часу, зразок заповнення у разі зміни в обліку робочого часу? Відповіді на ці важливі питання а також реальний приклад заповнення табелю обліку робочого часу ви знайдете у статті.
Підсумований облік робочого часу — досить поширене явище на практиці. Однак, невизначеності в законодавстві щодо окремих його елементів викликають низку питань. Зокрема, які характеристики має підсумований облік робочого часу і оплата праці, як закріплюється підсумований облік робочого часу в колективному договорі, чи має свої особливості підсумований облік робочого часу для сумісників. Тож розглянемо умови та порядок, за яким застосовується підсумковий облік робочого часу