Під час оформлення прийняття на роботу працівник повідомив, що не має трудової книжки. Як виявилося, — трудову книжку втрачено під час роботи в іншій країні. Як у такому разі відновити втрачену трудову книжку?
У вказаному випадку радимо працівниці звернутися із заявою на останнє місце роботи (перед роботою за кордоном) для оформлення дубліката трудової книжки. Підприємство, на яке збирається працевлаштуватися особа, не має права прийняти її на роботу без трудової книжки (або оформленого належним чином дубліката) (ст. 24 КЗпП).
Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі (ч. 3 ст. 48 КЗпП).
Працівник, влаштовуючись на нове місце роботи, зобов’язаний надавати трудову книжку (за наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (ч. 2 ст. 24 КЗпП)
Трудова книжка — це літопис невтомної праці особи. Тож ставитися до заповнення трудової книжки кожен кадровик має вкрай відповідально. До уваги — основні вимоги до заповнення та відповідальність за неналежне ведення трудової книжки.
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.