Відповідь
Зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ч. 1 ст. 40) (ч. 3 та 4 ст. 36 КЗпП).
Зміна назви підприємства не визначена законодавством як підстава для припинення дії трудового договору. Отже, звільняти працівників, у т. ч. директора, у цьому випадку не можна.
Записи про перейменування підприємства слід виконати в усіх облікових формах та у трудових книжках усіх працівників.
Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.
Під час оформлення на роботу всі працівники зобов’язані подавати на підприємство трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (витяг з електронної трудової книжки).
Коли фізична особа — підприємець починає використовувати найману працю, він автоматично стає роботодавцем. Саме з цього моменту виникає безліч запитань. Чи має ФОП заповнювати трудові книжки працівників у 2025 році? Що робити, якщо підприємець не має печатки? Чи оформлює ФОП трудову книжку особі, яка працевлаштовується вперше?
Виявили, що трудової немає? З’ясуйте в працівника, чи не видавали йому трудову книжку та не зафіксували цей факт
З часом, внаслідок значної кількості записів, до трудової книжки нові записи вносити нікуди. У такому разі трудову книжку доповнюємо вкладишем.