Матеріальна відповідальність: хто укладає договір
Запитання
Чи можна доручити кадровій службі укладати договори про повну матеріальну відповідальність замість бухгалтерії?
Відповідь
Законодавство не регламентує, хто на підприємстві укладає з працівниками договори про повну матеріальну відповідальність. Утім, з аналізу завдань та обов’язків та кваліфікаційних вимог випливає, що готувати договори про повну матеріальну відповідальність із працівниками має бухгалтер.
Де реєструвати накази про матеріальну допомогу
Випуск 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджений наказом від 29.12.2004 № 336 (далі — Випуск 1), визначає завдання, обов’язки, кваліфікаційні вимоги до бухгалтера та нормативні акти, які він має знати. Зокрема, головний бухгалтер, бухгалтер (з дипломом магістра), бухгалтер беруть участь у проведенні інвентаризації активів та зобов’язань. Вони мають знати нормативні, методичні та інші керівні матеріали з організації та ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
Перерозподіл обов'язків: що говорить Випуск 1 ДКХП
Випуск 1 не передбачає, що начальник відділу кадрів та інспектор з кадрів мають знати нормативні документи з організації та ведення бухгалтерського обліку та брати участь в інвентаризації. Тобто бухгалтер і інспектор з кадрів — не споріднені професії.