Відстрочки, які ще не закінчилися, продовжили автоматично

КМУ продовжив автоматично на один місяць строки дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, які надало Мінекономіки та які ще не закінчилися. Відповідне рішення викладено у постанові КМУ від 04.11.2022 № 1259, яка діє з 10.11.2022.
Як продовжити бронь
Нагадаємо, що очікує підпису Президента Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» від 04.11.2022 № 2732.
Умови бронювання виклали у новій редакції статті 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII. Зокрема, зможемо забронювати працівників:
- які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, якщо це необхідно, щоб забезпечити функціонування зазначених органів в особливий період;
- на підприємствах, в установах і організаціях, яким доведено мобілізаційні завдання (замовлення), якщо це необхідно для виконання доведених мобзавдань;
- на підприємствах, в установах і організаціях, які виробляють товари, виконують роботи й надають послуги оборонного призначення для задоволення потреб ЗСУ, інших військових формувань в особливий період, якщо це необхідно, щоб виконати зазначені заходи;
- на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Критерії та порядок, за якими суб’єктів господарювання відноситимуть до таких підприємств, установ і організацій, встановить КМУ.
Порядок та критерії бронювання, переліки посад і професій військовозобов’язаних, яких зможемо забронювати на період мобілізації та на воєнний час, визначатимуть Закон, акти Президента та КМУ. Під час дії воєнного стану органи державної влади, інші держоргани, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, зазначені у частині 1 статті 25, зможуть забронювати працівників за списком, поданим у порядку, встановленому КМУ.
Олена Петровська,
експерт із кадрових питань
Запитання–відповіді про бронювання працівників
Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті