Установлення неповного робочого часу директору

Чи може директор ТОВ з власної ініціативи встановити собі режим неповного робочого часу? Чи потрібна таке рішення погоджувати загальними зборами учасників?

Для керівництва господарською діяльністю організації власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника організації (далі — керівник), з яким, відповідно до статті 65 Господарського кодексу України (ГК), укладається договір (контракт), в якому визначаються строк найму, права, обов’язки та відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови найму за погодженням сторін.

Законом України «Про господарські товариства» від 19.09.1991 № 1576-XII, ГК питання щодо погодження зміни (встановлення) тривалості робочого часу керівника не віднесено до компетенції загальних зборів учасників.

Якщо установчими документами, трудовим договором (контрактом) з керівником не визначено особливий порядок погодження питання щодо встановлення йому неповного робочого часу, або трудовий договір (контракт) не укладався, керуватися необхідно нормами статті 56 Кодексу законів про працю України, якими визначено: як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень може встановлюватись за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом, тобто за угодою сторін, що уклали трудовий договір.

Як запровадити зміни істотних умов праці на підприємстві

В цьому випадку керівник, хоч і є органом, уповноваженим роботодавцем, розглядати керівника необхідно як одну зі сторін трудового договору.

Виходячи з викладеного, керівник має звернутися до загальних зборів учасників із проханням про встановлення режиму неповного робочого часу. Якщо таке прохання буде задоволено, підставою для видання наказу про встановлення керівнику режиму неповного робочого часу є протокол (витяг з протоколу) зборів учасників товариства.

Якщо в трудовому договорі (контракті) директора зазначено режим його роботи, необхідно внести у нього відповідні зміни.

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді