Ви вважаєте, що порушення законодавства про працю є малозначними. Як оскаржити протокол інспектора праці?

Протокол про адміністративне правопорушення відносно посадової особи, винної в порушенні законодавства про працю, можна оскаржити виключно у судовому порядку.

Мін’юст (лист від 06.03.2018 № 8887/4408-33-18/11.2.2) роз’яснив, що орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням (ст. 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення; далі — КпАП).

КпАП не визначає поняття малозначності вчиненого правопорушення та не встановлює виключний перелік діянь, які можуть вважатися малозначними.

Мін’юст зауважив, що орган (посадова особа), уповноважений розглядати справи про адміністративні правопорушення, звільняє правопорушника від адміністративної відповідальності в кожному випадку окремо, зважаючи на характер вчинюваного діяння та обставини справи.

Окрім того, Держпраці (лист від 01.03.2018 № 1562/3/4.1-ДП-18) нагадала, що за результатами інспекційного відвідування інспектор праці складає протокол про адміністративне правопорушення щодо посадової особи, винної в порушенні законодавства про працю, відповідно до частини 1 статті 41 КпАП.

Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою — четвертою та сьомою статті 41 КпАП розглядають судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів (ст. 221 КпАП).

Юрисдикцію адміністративних судів поширено на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (п. 1 ч. 1 ст. 19 КпАП).

Держпраці наголошує, оскаржити протокол про адміністративне правопорушення за частиною 1 статті 41 КпАП можливо тільки у судовому порядку.

Законодавство не передбачає можливості внесення до протоколу відомостей щодо малозначності чи не малозначності вчиненого порушення.

Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри

Гарячі питання військового обліку на підприємствах

Статті за темою

Усі статті за темою

Відповідальність за порушення законодавства про відпустки

Порушення законодавства про відпустки може мати серйозні наслідки для роботодавця. Інспектори праці перевіряють, чи надаються працівникам відпустки, чи є на підприємстві графік відпусток, чи виплачується компенсація за невикористану відпустку. Яку відповідальність за порушення законодавства про відпустки передбачає законодавство, читайте у статті.
27572

Відповідальність за порушення військового обліку на підприємстві

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Розглянемо, відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством.
10505

Відповідальність за неведення особової картки П-2

Особова картка П-2 є документом, який містить важливу особисту інформацію про фізичну особу-працівника. Законодавством не передбачено прямих норм про відповідальність за неведення особової картки. Однак, чи є все-таки обов’язковим ведення особової картки — читайте у статті.
27369

Штрафи на роботодавців у 2023 році

За порушення у 2023 році так само будуть карати грошима. Роботодавець сплачує штраф (ст. 265 КЗпП). Винну посадову особу суд притягує до адміністративної відповідальності (ст. 41 КпАП)
31050

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді