У Держпраці розповіли, що робити при втраті трудової книжки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Наразі чинний порядок ведення трудових книжок, затверджений ще у 1993 році

image50

Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Облік трудової діяльності нині здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (ст. 48 КЗпП України). Водночас наразі триває перехідний період, тож трудові книжки працівників і надалі зберігаються на підприємства. Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників від 29.07.93 № 58 продовжує діяти.

Якщо особа загубила трудову книжку, про це слід негайно заявити власнику або уповноваженому ним органу за місцем останньої роботи. Іншу трудову книжку або вкладиш до неї з написом «Дублікат» в правому верхньому кутку першої сторінки видадуть впродовж 15 днів. 

Дублікат заповнюється за загальними правилами. Загальний стаж роботи записується сумарно (зазначається лише часу без уточнення, на якому підприємстві та коли особа працювала).

Окремим випадком видачі дубліката є відсутність доступу до трудової книжки внаслідок  надзвичайної ситуації, передбаченої Кодексом цивільного захисту України, або проведення антитерористичної операції на території, де працював працівник. У разі відновлення доступу до трудової книжки записи з дубліката про періоди роботи переносяться до трудової книжки, а на  першій сторінці дубліката ставиться відмітка «Дублікат анульовано». Це засвідчується печаткою роботодавця за останнім місцем роботи, після цього дублікат повертається власнику.

checkbox-152187_640.png Скачайте зразок акту про зіпсуття трудової книжки

Водночас окремих положень щодо відновлення документів, втрачених в зоні бойових дій під час воєнного стану, порядок ведення трудових книжок не передбачає.

За матеріалами Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

додаток

Зміни в порядку ведення Списків призовників, військовозобов’язаних та резервістів

Статті за темою

Усі статті за темою

Погодження обробки персональних даних для передачі сканкопії трудової книжки до Пенсійного фонду

Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
41017

Аудит трудових книжок

Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.
44027

Запис у трудовій книжці про прийняття директора: хто вправі вносити

Ситуація з практики: на підприємстві працюють лише дві особи — директор та головний бухгалтер. Чи має право директор сам внести запис до своєї трудової книжки про прийняття на роботу? Як має бути сформульований такий запис?
33202

Порядок заповнення трудової книжки

Трудова книжка — це літопис невтомної праці особи. Тож ставитися до заповнення трудової книжки кожен кадровик має вкрай відповідально. До уваги — основні вимоги до заповнення та відповідальність за неналежне ведення трудової книжки.
84922

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
69785

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді