Затвердили нову форму припису для перевірок Держпраці

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт з трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
Мінекономіки затвердило форму припису про скасування наказу роботодавця або усунення порушень законодавства про працю щодо призупинення дії трудового договору

image50

Як призупинити трудові договори на воєнний час

Мінекономіки наказом «Про внесення змін до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 27 жовтня 2020 року № 2161» від 09.03.2023 № 1243 затвердило нові форми, які складатимуть за результатами інспекційного відвідування інспектори праці:

  • припису про скасування наказу (розпорядження) роботодавця або усунення порушень законодавства про працю щодо призупинення дії трудового договору (форма 16); 
  • попередження (форма 17). 

Мін’юст зареєстрував наказ 08.05.2023 за № 773/39829. Документ набере чинності з дня, як його офіційно опублікують. При цьому передбачили, що попередження (форма № 17) втратить чинність з дня, коли припинять або скасують воєнний стан.

З інших формах документів, що складає Держпраці під час перевірок, виключили посилання на постанову КМУ «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» від 21.08.2019 № 823 (далі — Постанова № 823). Зміни пов’язані з рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.04.2021 у справі № 640/17424/19, яким суд визнав протиправною та нечинною Постанову № 823 та Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. 

Крім цього, у додатку 7 до форми 1 виклали перелік питань для проведення заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану, з питань виявлення неоформлених трудових відносин та законності припинення трудових договорів.

 

Нагадаємо, що працівник, який не згоден з наказом роботодавця про призупинення дії трудового договору або профспілка за його дорученням може оскаржити такий наказ. Для цього необхідно звернутися до Держпраці або її територіального органу. Держпраці вивчить зміст наказу та підстави, за яких його видали. Якщо підтвердиться, що підстави призупинити дію трудового договору відсутні, Держпраці виносить роботодавцеві припис про скасування відповідного наказу або про усунення порушення законодавства про працю іншим шляхом. Роботодавець зобов’язаний виконати припис протягом 14 к. д. з дня його отримання (абз. 1 ч. 3 ст. 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-ІХ, далі — Закон № 2136). Роботодавець може оскаржити припис протягом 10 к. д. у судовому порядку (абз. 3 ч. 3 ст. 13 Закону № 2136).

Олена Петровська

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
681

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10554

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
384

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3642

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5895

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді