Підтвердити факт роботи можна навіть за період до запровадження персоніфікованого обліку
Страховий стаж обчислюють за даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування — це закріплено Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (ст. 24). Йдеться про персоніфікований облік.
Чи потрібно передавати на портал ПФУ інші документи, окрім сканкопій трудових
Що ж до часу, який передував впровадженню такого персоніфікованого обліку, то тут основним документом про стаж роботи є трудова книжка.
Якщо ж документ втрачено чи знищено (або якщо потрібні записи про трудову діяльність відсутні чи некоректні), стаж можна підтвердити:
- даними персоніфікованого обліку;
- випискою або довідкою, складеною на основі даних, наявних в інформаційних (автоматизованих) або інформаційно-комунікаційних системах підприємства;
- довідкою чи випискою з наказів;
- особовими рахунками та відомостями на видачу заробітної плати;
- посвідченнями, характеристиками;
- письмовими трудовими договорами та угодами з відмітками про їх виконання;
- іншими документами, які містять відомості про періоди роботи.
За матеріалами ПФУ Донецької області
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.
Ситуація з практики: на підприємстві працюють лише дві особи — директор та головний бухгалтер. Чи має право директор сам внести запис до своєї трудової книжки про прийняття на роботу? Як має бути сформульований такий запис?