Терміни, що встановлює стандарт, застосовують у роботі держоргани, органи місцевого самоврядування, установи, підприємства, організації
Як оформляти документи за ДСТУ 4163:2020
Національний стандарт ДСТУ 2732:2023 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» (далі — ДСТУ 2732:2023) установлює терміни та визначення основних понять, які застосовують у сфері діловодства й архівної справи.
ДСТУ 2732:2023 прийняв ДП «Український науково-дослідний i навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» наказом від 25.05.2023 № 121. Новий стандарт діє з 1 березня 2024 р. Він замінив ДСТУ 2732:2004.
Терміни, що встановлює ДСТУ 2732:2023, рекомендують вживати в усіх видах нормативних документів, які стосуються діловодства та архівної справи, у роботах зі стандартизування, у науковій, навчально-методичній і публіцистичній літературі.
Скачайте Зразок посадової інструкції діловода
ДСТУ 2732:2023 застосовують у роботі держорганів, органів місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій, будь-яких інших юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, а також технічних комітетів зі стандартизації.
Як довідкові, у стандарті наводять англійські та російські терміни-відповідники, що взяли з міжнародних і національних стандартів та фахових словників.
ДСТУ 2732:2023 уміщує абетковий покажчик українських термінів (додаток А), що встановлює стандарт, та абеткові покажчики їхніх іншомовних термінів-відповідників кожною мовою окремо (додатки Б, В).
Ірина Матійко
За матеріалами ВРУ
Особова справа — це сукупність документів, в яких відображені відомості про трудову діяльність особи та її біографічні дані. Зокрема, про освіту, військову службу, сімейний стан, державні відзнаки та інше. Законодавство регламентує правила формування особової справи працівника. Правила ведення особових справ та поради експертів вбережуть вас від помилок і зайвої роботи.
Управління діяльністю підприємства чи установи неможливе без видання офіційних документів, зокрема наказів. Оформлення наказів — це відповідальна справа. Правильне оформлення наказу гарантує його юридичну силу та забезпечує чітке виконання доручених завдань. У цій статті розглянемо, які є види наказів, основні вимоги до оформлення наказу, а також обов’язкові реквізити наказу та їх правильне застосування
У сучасному кадровому середовищі ефективне управління документообігом є запорукою успішної діяльності будь-якого підприємства. Бланк листа підприємства — один із простих, але дієвих інструментів оптимізації роботи. Фірмовий бланк організації (зразок) — це стандартний шаблон офіційної кореспонденції, який значно зменшує час на підготовку документів і підвищує загальний рівень професіоналізму. Бланк листа підприємства (зразок) — у статті.
На підприємстві склалася ситуація, що директор захворів або екстрено виїхав. Проєкт документа підготували і погодили. Переробити його вже не можна. Що роботи?
Реєструйте вихідні листи в журналі. Листи і будь-які інші документи реєструйте, лише коли їх підписали. На допомогу вам шаблон такого журналу