Номенклатуру справ підприємства складають за структурним або функціональним принципом. Перший використовують, якщо структура підприємства чітко встановлена, а розділи справ у номенклатурі називають як структурні підрозділи.
Функціональний принцип використовують на безструктурних підприємствах, коли основні напрями діяльності розподілили між працівниками. Тоді розділи номенклатури відображають функції та напрями діяльності. Їх розміщують за ступенями важливості.
За потреби можна поєднати обидва принципи побудови номенклатури справ згідно із п. 6 глави 1 розділу IV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5.
Приклади ведення номенклатури на різних типах підприємств
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Продовження воєнного стану залишає свій відбиток на всі сфери суспільного життя, у тому числі і на трудові відносини. Законодавство про працю передбачає обмеження, пов’язані з дією воєнного стану. Стаття допоможе розібратися з тим як приймати на роботу під час воєнного стану, як перевести працівника на іншу роботу та що передбачає зміна істотних умов праці під час воєнного стану.
Що має врахувати кадровик, якщо працівник просить надати відпустку в умовах воєнного стану?