
Станом на сьогодні трудову діяльність працівника обліковують у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування згідно із Законом України «Про збір та облік єдиного внеску та загальнообо’язкове державне соціальне страхування».
Чи видавати трудові книжки працівникам без звільнення
Працівник при прийнятті на роботу подає або трудову книжку, або відомості з реєстру застрахованих осіб згідно із ст. 24
КЗпП України
.
Якщо трудова книжка зберігається у працівника і він подасть вимогу про внесення до неї записів, то роботодавець зобов’язаний це зробити.
Всі трудові книжки видадуть працівникам в обов’язковому порядку після їх оцифрування Пенсійним фондом України і внесення до реєстру застрахованих осіб інформації про трудову діяльність працівників. Оцифрування має бути здійснено упродовж п’яти років.
В той же час, відсутні підстави відмовити працівнику у видачі трудової книжки на його вимогу. Держпраці радять оформити вимогу у вигляді заяви.
За інформацією
Південно-Західного міжрегіонального управління Держпраці
Робота кадровика клопітка та відповідальна, але «людський фактор» ніхто не скасовував. Навіть досвідчені кадровики допускають помилки в трудових книжках. Як правильно виправити запис в трудовій книжці — розкажемо на прикладах.
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.