Катерина Черногоренко надала відповіді на три поширених питання про відстрочки у Резерв+
Як отримати відстрочку від призову в ТЦК
Заступник міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Катерина Черногоренко на своїй сторінці у фейсбук відповіла на три частих питання громадян про відстрочку від призову під час мобілізації.

Катерина Чорногоренко пояснила, що відстрочку студентів неможливо продовжити до кінця семестру, оскільки у кожному закладі освіти свій графік навчального процесу. А визначення терміну семестру в законодавстві поки немає. Це ускладнює можливість надати відстрочки до кінця семестру. Тому в Резерв+ відстрочку оформлюють до кінця мобілізації. Якщо студент навчається далі, відстрочку продовжують автоматично.
Особи з інвалідністю мають відстрочку на 3 місяці, а не на рік, як було раніше, оскільки відстрочку надають до кінця мобілізації. Воєнний стан та мобілізацію продовжують кожні 90 днів новим указом Президента, тож підстави для відстрочки доводиться перевіряти знову. Якщо інвалідність встановили безстроково і особа має пенсійне посвідчення, то відстрочку в Резерв+ продовжуватимуть автоматично під час кожного продовження мобілізації. Умова — підстава зберігається в реєстрі ПФУ.
Не всі відстрочки продовжуються автоматично тому, що реєстр Оберіг запитує дані в інших реєстрах з метою підтвердити підставу для відстрочки за новим запитом у Резерв+. Щоб наповнити реєстри та налагодити взаємодію між ними, необхідні час та ретельна міжвідомчої робота.
Катерина Черногоренко також повідомила, що команда активно працює, аби забезпечити технічну можливість оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації автоматично для всіх категорій громадян відповідно до пункту 59 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 560.
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду