Підприємство без головбуха: як підписувати повідомлення про прийняття на роботу

3947

Запитання

Як підписувати повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу, якщо в штаті немає головного бухгалтера?

Відповідь

Державна фіскальна служба роз’яснила, яким чином заповнювати у звітності графу «головний бухгалтер», у разі коли штатним розписом не передбачено посаду головного бухгалтера. Роз’яснення можна застосувати і при відповіді на запитання щодо підпису повідомлення ДФС за відсутності головбуха.

Підприємство без головбуха: як підписувати повідомлення про прийняття на роботу​ Дізнайтеся, чи може директор суміщувати посаду головного бухгалтера

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації:

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  • користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
  • ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або підприємством, суб'єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності;
  • самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах (ч. 4 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV).

Підприємство, що становить суспільний інтерес, зобов’язане утворити бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером, до складу якої входять не менше двох осіб. Ця норма не поширюється на недержавні пенсійні фонди та інститути спільного інвестування.

Підприємство без головбуха: як підписувати повідомлення про прийняття на роботу Вам стане у пригоді: Посадова інструкція головного бухгалтера

У формі податкової декларації мають бути необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (абз. 2 п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України; ПК).

Податкову декларацію повинен підписати керівник платника податків або уповноважена особа, а також особа, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу контролю. Якщо бухгалтерський облік веде та подає податкову декларацію безпосередньо керівник платника податку, то податкову декларацію підписує керівник (абз. 1 пп. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 ПК).

Підприємство без головбуха: як підписувати повідомлення про прийняття на роботуЧитайте також: Матеріальна відповідальність головного бухгалтера

Якщо штатним розписом не передбачено посади головного бухгалтера, а бухгалтерський облік веде безпосередньо керівник, то податкову декларацію він підписує у графі «керівник», а у графі «головний бухгалтер» ставить прочерк.

Таку форму підпису податкової декларації не можна застосовувати на підприємствах, звітність яких необхідно оприлюднювати, та в бюджетних установах.

Актуально про відпустки

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Штатний розпис 2025

Штатний розпис — це офіційний документ організації, який детально описує її структуру, чисельність працівників, їхні посади та відповідні оклади. Що саме буде містити у собі штатний розпис 2025 року? Яка форма штатного розпису на 2025 рік буде актуальною? Відповіді на питання — у статті.
1115

Дії кадрової служби у разі реорганізації підприємства

Підприємство реорганізується, змінюється назва або форма власності. У деяких працівників зміниться назва посади і код за Класифікатором професій. Як правильно оформити такі зміни? Що робити з працівниками, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у щорічній відпустці? Чи потрібно складати і затверджувати нову номенклатуру справ, якщо зміни відбуватимуться з 1 грудня? Що робити з особовими справами і картками П-2? Філія без права юридичної особи перетворюється у відділення філії, як це вплине на роботу відділу кадрів?
24587

Наказ про затвердження штатного розпису 2025

Якщо ви вже підготували штатний розпис на 2025 рік, настав час офіційно затвердити його і ввести в дію відповідним наказом. Це важливий крок для забезпечення належного функціонування організації та відповідності вимогам трудового законодавства.
942

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
17678

Зразок штатного розпису (рекомендована форма)

Штатний розпис — це офіційний документ, який визначає структуру організації, кількість посад та їхні обов'язки. Приклад штатного розпису має на меті забезпечити організовану і ефективну роботу підприємства. Як виглядає типова форма штатного розпису? Чи існує нова форма штатного розпису та які особливості заповнення передбачає зразок штатного розпису підприємства? Відповіді — у статті.
96240