Чи може директор виконувати обов’язки касира

5107

Запитання

Чи може керівник підприємства підписувати касові документи окремо як касир та як керівник підприємства?

Відповідь

Державна фіскальна служба України нагадала, що керівник установи/підприємства під час прийняття на роботу касира укладає з ним договір про повну матеріальну відповідальність та ознайомлює його під підпис з вимогами Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148 (п. 44 розд. IV Положення № 148).

Тобто працівник має право виконувати обов’язки касира за умови оформлення:

  • договору про повну матеріальну відповідальність, пов’язану з виконанням обов’язків касира;
  • письмового розпорядження (наказу) керівника підприємства.

Установи/підприємства, штатним розписом яких не передбачено посади касира, виконання цих обов’язків покладають на бухгалтера чи іншого працівника, з яким укладають договір про повну матеріальну відповідальність, відповідно до письмового розпорядження керівника (п. 45 розд. IV Положення № 148).

Чи може директор виконувати обов’язки касира Вам стане у пригоді: Посадова інструкція касира

ДФС зауважує, що норми законодавства не містять заборони щодо виконання функцій касира керівником підприємства. При цьому при оформленні касових документів керівник має право підписувати касові документи окремо як касир та як керівник підприємства.

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
16112

Зразок штатного розпису (рекомендована форма)

Штатний розпис — це офіційний документ, який визначає структуру організації, кількість посад та їхні обов'язки. Приклад штатного розпису має на меті забезпечити організовану і ефективну роботу підприємства. Як виглядає типова форма штатного розпису? Чи існує нова форма штатного розпису та які особливості заповнення передбачає зразок штатного розпису підприємства? Відповіді — у статті.
94951

Штатний розпис 2025

Штатний розпис — це офіційний документ організації, який детально описує її структуру, чисельність працівників, їхні посади та відповідні оклади. Які новели буде містити штатний розпис 2025 року? Яка форма штатного розпису на 2025 рік буде актуальною? Відповіді на питання — у статті.
478

Внесення змін до штатного розпису у зв’язку зі зміною назви посади

Ситуація з практики: «замість назви посади «Директор по персоналу» до КП введено «Директор з управління персоналом». Як привести штатний розпис у відповідність до Класифікатора професій та внести зміни до документів працівника, який очолює службу персоналу?».
42076