Чи може директор виконувати обов’язки касира

4655

Запитання

Чи може керівник підприємства підписувати касові документи окремо як касир та як керівник підприємства?

Відповідь

Державна фіскальна служба України нагадала, що керівник установи/підприємства під час прийняття на роботу касира укладає з ним договір про повну матеріальну відповідальність та ознайомлює його під підпис з вимогами Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148 (п. 44 розд. IV Положення № 148).

Тобто працівник має право виконувати обов’язки касира за умови оформлення:

  • договору про повну матеріальну відповідальність, пов’язану з виконанням обов’язків касира;
  • письмового розпорядження (наказу) керівника підприємства.

Установи/підприємства, штатним розписом яких не передбачено посади касира, виконання цих обов’язків покладають на бухгалтера чи іншого працівника, з яким укладають договір про повну матеріальну відповідальність, відповідно до письмового розпорядження керівника (п. 45 розд. IV Положення № 148).

Чи може директор виконувати обов’язки касира Вам стане у пригоді: Посадова інструкція касира

ДФС зауважує, що норми законодавства не містять заборони щодо виконання функцій касира керівником підприємства. При цьому при оформленні касових документів керівник має право підписувати касові документи окремо як касир та як керівник підприємства.

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про внесення змін до штатного розпису у зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати: зразок

Із 1 квітня 2024 року мінімальна зарплата в Україні зросте. Якщо через зміну рівня МЗП вашому підприємству необхідно оновити штатний розпис, скористайтеся прикладом наказу про зміни до штатного розпису у зв’язку з підвищенням мінімальної зарплати.
82479

Штатний розпис 2024

Штатний розпис 2024 — це обов’язковий локальний акт. Але законодавство не регулює алгоритм його складення. У матеріалі — інструкції від експертів, які заощадять час та убезпечать від штрафонебезпечних помилок.
24585

Наказ про затвердження штатного розпису 2024

Якщо ви уже розробили штатний розпис на 2024 рік, час ввести його у дію наказом. Зразок наказу про затвердження і введення в дію штатного розпису 2024 знайдете в статті.
13340

Як оформити витяг зі штатного розпису

Щоб оформити витяг, керуйтеся нормами пункту 12 глави 10 розділу ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, що затвердив Мін’юст наказом від 18.06.2015 № 1000/5
15863