Менеджер по роботі з клієнтами: назвіть посаду за Класифікатором професій

Яку назву посади для штатного розпису можна підібрати за Класифікатором професій для менеджера, який працює з клієнтами та до обов’язків якого належать: комунікація з клієнтами у межах програм лояльності (робота зі скаргами); телефонні дзвінки клієнтам, робота з базами даних контрагентів (обробка інформації, підготовка звітів) та маркетинговими інструментами (підготовка sms- та e-mail-розсилок, розроблення концепції стартових пакетів); взаємодія з партнерами, що надають послуги з аутсорсингу?
Чекліст кадровика Скачати документи відділу кадрів

Зверніть увагу на кваліфікаційні вимоги

Визначаючи назву посади для штатного розпису, варто звернути увагу на завдання та обов’язки, а також кваліфікаційні вимоги (необхідний освітній рівень, навички, знання, досвід, особисті якості).

Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затверджений і введений у дію наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 № 327 (далі — КП), містить певну номенклатуру професійних назв у сфері роботи з інформацією, інформування клієнтів тощо.

З-поміж них є й роботи «менеджерського» спрямування, за якими передбачено такі типові завдання та обов’язки:

    • планування, координація та управління роботами з надання інформаційних послуг клієнтам організації;
    • збирання та аналіз інформації про потенційних клієнтів, налагодження ділових зв’язків, надання консультацій тощо;
    • відновлення контактів із неактивними клієнтами, надання інформації щодо нових послуг (можливостей) організації, визначення нових умов співпраці тощо;
    • запрошення на особисті зустрічі, проведення профільних семінарів, презентацій, виставок, конференцій, інших заходів, спрямованих на розширення клієнтської бази;
    • організація привітань із офіційними святами, персональних привітань клієнтів, sms-інформування, інших оповіщень клієнтів, підтримка зворотного зв’язку тощо.

Завдання й обов’язки офісного службовця

У міжнародних системах професійної класифікації застосовується типова професійна назва роботи «Менеджер інформаційного центру» (код 1231) або «Менеджер з розвитку клієнтської мережі» з тим же кодом КП.

Означені професійні назви робіт можуть застосовуватися і в Україні. Адже вони відповідатимуть принципам професійної класифікації. Від базової професійної назви роботи «Менеджер» з кодом КП 1231 може бути утворено назви посад «Менеджер інформаційного центру» або «Менеджер з розвитку клієнтської мережі» шляхом додання уточнюючих слів відповідно до Примітки 2 Додатка В до КП (код КП для «розширених» назв збігається з кодом базової професійної назви роботи).

Водночас, обробка інформації, підготовка звітів — традиційні завдання за такою професійною назвою роботи як «Офісний службовець (інформація)» (код КП 4222).

Відповідно до Міжнародної стандартної класифікації професій 2008 року (ISCO-08) до типових завдань та обов’язків офісного службовця з інформування клієнтів (умовний приклад) належать:

      • приймання вхідних дзвінків та повідомлень від клієнтів щодо запитань за профілем роботи організації, оброблення запитів щодо умов і термінів надання послуг, їх вартості, відповідне інформування клієнтів тощо;
      • ведення електронної (комп’ютерної) бази організації (введення інформації, її оновлення, розсилання клієнтам тощо);
      • диспетчеризація завдань (повідомлень) за необхідності;
      • визначення вартості наданих послуг, товарів відповідно до встановленого тарифу (прейскуранта);
      • відправлення листів, інформаційних бюлетенів, електронних повідомлень клієнтам тощо;
      • консультування клієнтів щодо отримання додаткових послуг.

Кваліфікаційні вимоги до менеджерів передбачають повну вищу освіту, профільний досвід роботи тощо. Водночас офісні службовці повинні мати повну загальну середню освіту або професійно-технічну освіту та обов’язкову професійну підготовку безпосередньо в організації, наявність стажу роботи при цьому не є обов’язковою.

Ольга Догадіна керівник експертної групи «Експертус Кадри»
Визначте, кому доцільно доручити табельний облік, адаптуйте форму табеля під потреби підприємства, заповніть табель без помилок, навіть якщо працівники працюють за режимом, відмінним від звичайного, та правильно оберіть позначки для неявок

Отже, обирати доречне буде сама організація, залежно від того, які вимоги вона висуне до працівника, який забезпечуватиме клієнтську підтримку та інформування клієнтів.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді