Мінсоцполітики (лист від 14.07.2017 № 337/0/22-17) нагадує, що документи, необхідні для призначення пенсії, можуть бути подані як в оригіналах, так і копіях, посвідчених нотаріально або адміністрацією підприємства, установи, організації, що подає документи заявника для призначення пенсії, чи органом, що призначає пенсію (п. 2.23 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління ПФУ від 25.11.2005 № 22-1).
Читайте також: Пенсійна реформа — 2017
Документи про стаж, вік та заробітну плату подають в оригіналах. Якщо підтверджує страховий стаж трудова книжка — надають її копію, завірену роботодавцем або органом, що призначає пенсію.
За необхідності роботодавець видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу (п. 2.7 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58; Інструкція № 58).
Роботодавець зобов’язаний видати працівнику його трудову книжку в день звільнення з внесеним до неї записом про звільнення (абз. 5 п. 4.1 Інструкції № 58).
Мінсоцполітики наголошує, інших випадків видачі оригіналу трудової книжки законодавством не встановлено.
Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри