КМУ зареєстрував проект Закону України «Про повну загальну середню освіту» (законопроект № 10204).
Законопроект передбачає, що на посади педагогічних працівників прийматимуть осіб з педагогічною освітою за відповідним освітнім рівнем та/або професійною кваліфікацією, які вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та стан здоров’я яких дозволятимуть виконувати професійні обов’язки.
Перелік посад педагогічних працівників і вимоги до освітнього рівня щодо заміщення цих посад у закладах освіти має встановити Кабмін.
З педпрацівниками пенсійного віку укладатимуть строкові трудові договори. Строк трудового договору з таким працівником становитиме від 1 до 3 років. Причому керівників зобов’яжуть протягом 2 місяців з дня набрання чинності цього закону припинити безстрокові трудові договори з педпрацівниками, які отримують пенсію за віком, та укласти з ними строкові трудові договори строком від 1 до 3 років або звільнити їх за пунктом 9 статті 36 КЗпП.
Також у двомісячний строк трудові договори з керівниками закладів загальної середньої освіти будуть припинені, укладено нові строкові трудові договори на 6 років. Якщо ж керівник закладу освіти відмовиться укладати строковий трудовий договір, його також звільнять за пунктом 9 статті 36 КЗпП.
Осіб, які не матимуть досвіду педагогічної діяльності, прийматимуть на посаду педагогічного працівника та протягом першого року роботи зобов’яжуть пройти педагогічну інтернатуру.
Організовуватиме педагогічну інтернатуру керівник закладу освіти. Керівник наказом визначатиме педагога-наставника — досвідченого педагогічного працівника, що має не менш ніж 5 років стажу педагогічної діяльності.
Окрім того, планують запровадити сертифікацію педагогічних працівників, а також ввести нову педагогічну посаду – асистента дитини з особливими освітніми потребами (тьютора).
Як зазначено в пояснювальній записці до законопроекту реалізація проекту акта позитивно впливатиме на:
- забезпечення рівності прав та інтересів закладів освіти незалежно від їх форми власності;
- підвищення рівня захищеності прав дітей на здобуття якісної загальної середньої освіти;
- визначення обсягу повноважень та меж компетенції органів влади;
- задоволення потреб регіонів у частині удосконалення управління освітою;
- забезпечення децентралізації управління системою освіти та чіткого розмежування повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо заснування закладів загальної середньої освіти, їх ліцензування та здійснення інших функцій;
- упорядкування трудових відносин у закладах загальної середньої освіти.