Чи може працівник не писати заяву під час прийняття на роботу? Відповідає експерт

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
На питання відповіла керівник експертної групи «Експертус Кадри» Ольга Догадіна

Чи може працівник не писати заяву під час прийняття на роботу? Відповідає експерт Чи обов’язково писати заяву про прийняття на роботу

Заява про прийняття на роботу — обов’язковий документ особових справ:

  • державних службовців (абз. 19 п. 2 розд. ІІ Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців, затвердженого наказом Нацдержслужби від 22.03.2016 № 64);
  • посадових осіб місцевого самоврядування (розд. 1 Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 25.05.1998 № 731);
  • керівників, менеджерів, професіоналів, фахівців, технічних службовців та сумісників (п. 12 гл. 2 розд. IV Правил № 1000/5, ст. 493 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5).

Отже, під час укладення трудового договору працівник має написати заяву і зазначити в ній:

Роботодавець ухвалює рішення, яке вказує в резолюції на заяві. Кадровик готує проєкт письмового трудового договору (за необхідності) та наказу. 

Наказ про прийняття на роботу без заяви не підтверджує того, що між працівником і роботодавцем є угода про працю.

Накази з кадрових питань (зокрема, про прийняття на роботу) — це розпорядча документація, що фіксує рішення нормативно-правового або організаційно-розпорядчого характеру.

Кого ознайомлювати з кадровими розпорядчими документами?

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про прийняття на роботу директора

Статут (Положення) підприємства визначає: керівника приймають, обирають чи призначають, зважаючи на вимоги законодавства. Наказ про прийняття директора на посаду складають, спираючись на статутні документи та документи про призначення (обрання)
180513

Надомна робота в Україні: як оформити працівника

Надомна праця — це форма зайнятості, яка дозволяє працівнику виконувати свої обов'язки поза межами традиційного робочого місця. В умовах воєнного стану, сучасного технологічного прогресу та змін на ринку праці, надомна робота здобуває все більшу популярність. Проте, як оформити працівника на надомну роботу, який правовий статус він матиме, та який вид договору слід укласти в такому випадку, — у статті.
11657

Запис в трудову книжку про прийняття на роботу

Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі (ч. 3 ст. 48 КЗпП).
153770

Стажування на робочому місці до оформлення трудових відносин — не правомірно

З назви статті вже зрозуміло, що проведення стажування на робочому місці до оформлення трудових відносин є порушенням чинного законодавства. Але проходження стажування законодавчо передбачено для певних категорій осіб, зокрема, студентів, безробітних, державних службовців тощо.
83928

Які документи для прийняття на роботу має подати претендент на посаду

Перед прийняттям на роботу (укладанням трудового договору) необхідно перевірити у претендента наявність всіх необхідних документів та їх легітимність. Які документи потрібні для влаштування на роботу та на що слід звернути увагу кадровику, чи можливе прийняття на роботу без військового квитка — у статті.
155980

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді