Чи може працівник не писати заяву під час прийняття на роботу? Відповідає експерт

На питання відповіла керівник експертної групи «Експертус Кадри» Ольга Догадіна

Чи може працівник не писати заяву під час прийняття на роботу? Відповідає експерт Чи обов’язково писати заяву про прийняття на роботу

Заява про прийняття на роботу — обов’язковий документ особових справ:

  • державних службовців (абз. 19 п. 2 розд. ІІ Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців, затвердженого наказом Нацдержслужби від 22.03.2016 № 64);
  • посадових осіб місцевого самоврядування (розд. 1 Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 25.05.1998 № 731);
  • керівників, менеджерів, професіоналів, фахівців, технічних службовців та сумісників (п. 12 гл. 2 розд. IV Правил № 1000/5, ст. 493 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5).

Отже, під час укладення трудового договору працівник має написати заяву і зазначити в ній:

Роботодавець ухвалює рішення, яке вказує в резолюції на заяві. Кадровик готує проєкт письмового трудового договору (за необхідності) та наказу. 

Наказ про прийняття на роботу без заяви не підтверджує того, що між працівником і роботодавцем є угода про працю.

Накази з кадрових питань (зокрема, про прийняття на роботу) — це розпорядча документація, що фіксує рішення нормативно-правового або організаційно-розпорядчого характеру.

Кого ознайомлювати з кадровими розпорядчими документами?

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Оформлення запису в трудовій про прийняття строковика на час відпустки з вагітності та пологів основної працівниці

Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
16308

Колективний договір

Порядок укладання колективного договору викликає у роботодавців безліч запитань. Як має виглядати типовий колективний договір? Колективний договір: обов'язковий чи ні? Чи потрібно реєструвати колективний договір? Чи передбачено відповідальність за відсутність колективного договору? Знайдіть відповіді у статті
163566

Резюме у роботі кадровика

Резюме — це перший документ, який бачить роботодавець. Його мета — надати роботодавцю чітке уявлення про те, чому саме цей кандидат підходить для вакансії. Як обрати працівника за резюме? Відповідь на це та інші питання а також резюме (шаблон) — у статті.
1363

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді