Чи може працівник не писати заяву під час прийняття на роботу? Відповідає експерт

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
На питання відповіла керівник експертної групи «Експертус Кадри» Ольга Догадіна

Чи може працівник не писати заяву під час прийняття на роботу? Відповідає експерт Чи обов’язково писати заяву про прийняття на роботу

Заява про прийняття на роботу — обов’язковий документ особових справ:

  • державних службовців (абз. 19 п. 2 розд. ІІ Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців, затвердженого наказом Нацдержслужби від 22.03.2016 № 64);
  • посадових осіб місцевого самоврядування (розд. 1 Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 25.05.1998 № 731);
  • керівників, менеджерів, професіоналів, фахівців, технічних службовців та сумісників (п. 12 гл. 2 розд. IV Правил № 1000/5, ст. 493 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5).

Отже, під час укладення трудового договору працівник має написати заяву і зазначити в ній:

Роботодавець ухвалює рішення, яке вказує в резолюції на заяві. Кадровик готує проєкт письмового трудового договору (за необхідності) та наказу. 

Наказ про прийняття на роботу без заяви не підтверджує того, що між працівником і роботодавцем є угода про працю.

Накази з кадрових питань (зокрема, про прийняття на роботу) — це розпорядча документація, що фіксує рішення нормативно-правового або організаційно-розпорядчого характеру.

Кого ознайомлювати з кадровими розпорядчими документами?

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота: особливості оформлення

Дистанційна робота набула нового значення, адже в умовах воєнного стану стала одним із правомірних механізмів продовження бізнесу. Що ж таке дистанційна робота та як правильно оформити дистанційну роботу? Чи регулюється дистанційна робота КЗпП? Які особливості має дистанційна робота в умовах війни? Відповіді на усі питання — у статті.
64299

Строковий трудовий договiр: зразок і порядок укладання

Що таке строковий трудовий договір, ніби й зрозуміло з самої назви, але є нюанси. В яких випадках правомірно укладати строковий договір? Як оформити прийняття й що при цьому слід перевірити? Роз’яснюємо деталі, зокрема, про строкові трудові договори в умовах воєнного стану та додаємо зразок строкового трудового договору 2025.
144416

Колективний договір

Порядок укладання колективного договору викликає у роботодавців безліч запитань. Як має виглядати типовий колективний договір? Колективний договір: обов'язковий чи ні? Чи потрібно реєструвати колективний договір? Чи передбачено відповідальність за відсутність колективного договору? Знайдіть відповіді у статті
181503

Заява про прийняття за строковим трудовим договором

Строковий трудовий договір доцільно укладати у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи або умов її виконання, або інтересів працівника, чи в інших випадках, передбачених законодавчими актами.
32164

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді