Страховий стаж продовжує нараховуватися за умови сплати роботодавцем мінімальних страхових внесків за працівника. Тож у разі тимчасової зупинки роботи підприємства важливо розрізняти простій та призупинення трудових відносин.
Як припинити простій та призупинити трудовий договір
Оголошення простою не звільняє роботодавця від сплати обов'язкових платежів і частки заробітної плати.
А от призупинення трудових відносин означає також відсутність зарплати та страхових внесків. Тож і страховий стаж за цей період не нараховуватиметься.
Якщо на підприємстві оголошено простій, роботодавець може перевести його у формат призупинення дії трудового договору. У міністерстві юстиції пояснили, що для цього керівник підприємства має довести, що внаслідок воєнного стану:
- працівник не може виконувати свої трудові обов'язки;
- роботодавець не може надати працівникові роботу.
Щоб уникнути ситуацій, коли без відома особи з нею призупинили трудові відносини, в уряді радять перевіряти сплату внесків. Для цього можна:
- сформувати довідку ОК-5 у додатку «Дія»;
- звернутися за довідкою до відділень Пенсійного фонду.
За матеріалами Міністерства юстиції
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду