Оплата праці та мобінг: як уникнути непорозумінь?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Держпраці дала поради щодо недопущення мобінгу

Оплата праці та мобінг: як уникнути непорозумінь? Мобінг: зони відповідальності роботодавця

Мобінг (цькування) — систематичні (повторювані) тривалі умисні дії або бездіяльність роботодавця, окремих працівників або групи працівників трудового колективу, які спрямовані на приниження честі та гідності працівника, його ділової репутації, зокрема з метою набуття, зміни або припинення ним трудових прав та обов’язків, що проявляються у формі психологічного та/або економічного тиску, зокрема із застосуванням засобів електронних комунікацій, створення стосовно працівника напруженої, ворожої, образливої атмосфери, зокрема такої, що змушує його недооцінювати свою професійну придатність. 

В Державній службі з питань праці наголосили, що зміна робочого місця, посади або ж розміру оплати праці (в порядку, встановленому законодавством) не може вважатися мобінгом, так само як і законні вимоги роботодавця до працівників виконувати належним чином свої трудові обов'язки.

Водночас економічним тиском вважають нерівну оплату за працю рівної цінності (таку, яку виконують працівники з однаковою кваліфікацією) або ж позбавлення працівника частини виплат (премій, бонусів та інших заохочень) без належної підстави.

У Держпраці дали поради роботодавцям для уникнення спірних ситуацій. Зокрема, варто ще до початку роботи надати працівникові інформацію щодо:

  • місця роботи та трудових функцій працівника, а також дати початку роботи;
  • прав та обов’язків;
  • робочого місця та засобів для роботи, умов праці;
  • наявності небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та їх можливих наслідків (і, зокрема, щодо прав на пільги і компенсації за роботу) — працівник має засвідчити ознайомлення підписом;
  • правил внутрішнього трудового розпорядку, режиму роботи, тривалості робочого часу;
  • проходження інструктажів з охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони;
  • організації професійного навчання;
  • тривалості та оплати щорічної відпустки;
  • процедури попередження про припинення трудового договору.

За матеріалами Управління інспекційної діяльності у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
537588

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67496

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
275

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
473

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
454

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді