Після формування такої е-книжки записи до паперової слід вносити лише в одному випадку
Електронні трудові книжки офіційно почали функціонувати в Україні з 10 червня 2021 року.
Як сканувати трудові книжки й передати до ПФУ
Законодавство на оцифрування паперових трудових книжок відводить п’ять років. Це відбувається шляхом передачі скан-копій трудових книжок через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду, де дані мають пройти перевірку. Інформація акумулюється у Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Вносити відомості про трудову діяльність можуть як роботодавці, так і самі працівники.
Після внесення і перевірки інформації формується електронна трудова книжка. І, з того моменту як вона буде створена, паперова втратить своє значення — нею можна буде знехтувати, а записи слід вносити лише на прохання працівника.
Відповідаємо на запитання:
У Держпраці нагадали роботодавцям про необхідність надавати відомості про трудову діяльність найманих працівників в електронному форматі. Це стосується тих фактів, які раніше вносили до паперової трудової: прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці
Робота кадровика клопітка та відповідальна, але «людський фактор» ніхто не скасовував. Навіть досвідчені кадровики допускають помилки в трудових книжках. Як правильно виправити запис в трудовій книжці — розкажемо на прикладах.
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.