Дізнайтеся, які обов'язки покладаються на роботодавця щодо ведення трудової
Роботодавець зобов'язаний оформити трудову книжку працівникові, якого вперше приймають на роботу (на вимогу самого працівника). Зробити це потрібно у п'ятиденний термін.
Вносимо зміни та виправляємо помилки в трудових книжках
Так само на вимогу працівника необхідно вносити до трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення, заохочення та нагороди. При цьому сама трудова книжка зберігається у працівника.
Якщо у документі буде виявлено неправильні або неточні записи, обов'язок виправити помилки покладається на власника (або уповноваженим ним органом), який вніс хибні відомості — згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників (п. 2.6). У разі ліквідації такого підприємства запис робить його правонаступник або вища організація. Якщо ж і таких немає, слід звернутися до архіву.
Що ж до власника за новим місцем роботи, то він повинен надати працівникові необхідну допомогу стосовно виправлення помилок.
За інформацією Управління інспекційної діяльності у Чернігівській області Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Під час війни трудове законодавство зазнає чималих змін. У результаті перед роботодавцями та працівниками постає питання: як зараховується стаж і як він впливає на нарахування пенсії?
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.