Компенсація за прийняття молодих працівників: кому та скільки заплатять?

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Кадровик-01» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз'яснення

Ми вже відібрали головне для вас
Підприємства-боржники не мають права на допомогу

Компенсація за прийняття молодих працівників: кому та скільки заплатять?

Кодекс законів про працю України (ст. 197) передбачає надання першого робочого місця для молоді (від 15 до 28 років) строком:

  • не менше двох років — для осіб після:
  • закінчення або припинення навчання у закладах середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої чи вищої освіти;
  • завершення професійної підготовки і перепідготовки;
  • звільнення зі строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу або альтернативної (невійськової) служби;
  • не менше трьох років — для молодих спеціалістів-випускників закладів освіти державної форми власності, потреба в яких раніше була заявлена підприємствами (у разі роботи за фахом).

Компенсація за працевлаштування безробітних на нові робочі місця

Також передбачена компенсація за створення робочих місць та працевлаштування за направленням центру зайнятості молодих людей, що перебувають у статусі безробітного понад місяць та належать до таких категорій осіб, які:

  • мають на утриманні дитину до 6 років;
  • виховують без одного з подружжя дитину віком до 14 років або дитину з інвалідністю;
  • утримують без одного з подружжя особу з інвалідністю з дитинства (незалежно від віку) або особу з інвалідністю I групи (незалежно від причини інвалідності);
  • є дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування;
  • досягли 15 років та за згодою одного з батьків (або особи, яка їх замінює) можуть прийматися на роботу;
  • перебувають у статусі безробітного понад 6 місяців.

За прийняття таких осіб строком не менше ніж на 2 роки роботодавець може отримати компенсацію фактичних витрат у розмірі ЄСВ за відповідну особу за місяць (не більше подвійного розміру мінімального страхового внеску). Компенсацію виплачують за кожний непарний місяць роботи з дня працевлаштування.

Крім того, можна отримати інший вид компенсації — 50% мінімальної заробітної плати за кожний непарний місяць роботи за умови збереження гарантій зайнятості особи протягом періоду, що перевищує виплати вдвічі (загалом виплати тривають не більше 6 місяців). Таку компенсацію надають у разі працевлаштування за направленням центру зайнятості осіб:

  • віком до 25 років з сумарним страховим стажем до 12 місяців;
  • віком до 35 років — на перше робоче місце;
  • звільнених зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби — на перше робоче місце після такого звільнення.

Зауважте: компенсацію не надають, якщо йдеться про працевлаштування до бюджетної установи або ж якщо роботодавець є банкрутом (чи фігурантом порушеної справи про банкрутство).

Також права на компенсацію позбавлені підприємства, що мають зарплатну заборгованість чи борги зі сплати ЄСВ, страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування понад пів року.

За інформацією Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

додаток

Бронювання працівників: внутрішні комунікації та відповіді на найскладніші запитання персоналу

Статті за темою

Усі статті за темою

Дискримінація при прийнятті на роботу: що вважається порушенням

Під час добору працівників роботодавець має оцінювати кандидатів за критеріями, які безпосередньо пов’язані з роботою: освітою, кваліфікацією, досвідом, професійними навичками та іншими вимогами, передбаченими законодавством або обумовленими характером посади. Водночас законом передбачена заборона дискримінації при прийнятті на роботу. Що вважається дискримінацією при прийнятті на роботу та як її уникнути роботодавцю — у статті
290

Стажування на робочому місці до оформлення трудових відносин — не правомірно

З назви статті вже зрозуміло, що проведення стажування на робочому місці до оформлення трудових відносин є порушенням чинного законодавства. Але проходження стажування законодавчо передбачено для певних категорій осіб, зокрема, студентів, безробітних, державних службовців тощо.
89561

Зразок заяви про прийняття на роботу

Заява — це письмове офіційне повідомлення і/або прохання, яке подають на ім’я посадової особи, зазвичай — це керівник організації.
559398

Які документи для прийняття на роботу має подати претендент на посаду

Перед прийняттям на роботу (укладанням трудового договору) необхідно перевірити у претендента наявність всіх необхідних документів та їх легітимність. Законодавство визначає перелік основних документів, які претендент має подати під час укладення трудового договору, а також встановлює випадки, коли можуть знадобитися додаткові документи. Які документи потрібні для влаштування на роботу та на що слід звернути увагу кадровику? Чи потрібен військовий квиток для працевлаштування? Які документи, що посвідчують особу може вимагати роботодавець, а які — не має права? Розбираємося з основними вимогами та правилами оформлення працівника
177132

Прийняття на роботу під час воєнного стану: що врахувати

Прийняття на роботу під час воєнного стану потребує від роботодавця не лише швидкого оформлення кадрових документів, а й уважного дотримання спеціальних правил трудового законодавства. Які особливості оформлення трудових відносин під час воєнного стану? Чи можна встановлювати випробування при прийняття під час воєнного стану на роботу? Які строки повідомлення про прийняття на роботу під час воєнного стану? Відповіді на ці та інші питання про прийняття на роботу під час воєнного стану — у статті
37302

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді