Пересилання трудової книжки закордон — чи правомірно?
Запитання
Працівниця виїхала з України під час воєнного стану, а згодом звільнилася за власним бажанням, і тепер просить вислати їй трудову книжку поштою. Чи можна це зробити?
Відповідь
Роботодавець зобов’язаний видати працівникові, працевлаштованому до 10 червня 2021 року, трудову книжку в день звільнення із записом про звільнення (п. 4.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58; далі — Інструкція № 58).
Прийняли працівника після 10 червня 2021 року: що робити з трудовою книжкою?
Якщо працівник відсутній на роботі в день звільнення, роботодавець цього дня має надіслати працівникові поштове повідомлення про необхідність отримати трудову книжку (п. 4.2 Інструкції № 58).
Вносимо зміни та виправляємо помилки в трудових книжках
Переслати трудову книжку поштою на зазначену адресу правомірно тільки за письмовою згодою працівника. Проте в міжнародних поштових відправленнях заборонено пересилати трудові книжки (абз. 4 п. 2 Переліку вкладень, заборонених до пересилання у поштових відправленнях, затверджених постановою КМУ від 08.09.2023 № 958).
Надішліть на адресу колишнього працівника лист, у якому повідомте, що пересилати трудову книжки за кордон заборонено. Запропонуйте працівникові забрати трудову книжку на підприємстві, коли повернеться в Україну, або видати за нотаріально посвідченою довіреністю трудову книжку іншій особі в Україні.
Скачайте зразок: лист-повідомлення про заборону пересилання трудової книжки