Чи потрібно реєструвати факсограму?

2124

Запитання

Трапляється, спочатку лист надсилають факсом, а відтак поштою надходить оригінал. Факси ми реєструємо в журналі вхідної кореспонденції і подаємо на розгляд керівникові, який накладає резолюцію. Чи потрібно ще раз зазначати резолюцію на паперовому оригіналі листа? Чи зберігати факсограму в справі? Чи варто реєструвати лист, якщо вже зареєстровано факсограму?

Відповідь

Факсограма (факс) — надіслана/отримана на паперовому носії копія документа, переданого каналами факсимільного зв’язку (за допомогою факсимільної апаратури).

Факсограма не є окремим видом документа, оскільки факсом можна передати будь-який документ з паперовим носієм — наказ, розпорядження, договір, протокол, лист. Найчастіше факс використовують для передавання службових листів та інформаційних повідомлень.

Документи, що передаватимуть факсом, оформляють відповідно до вимог, установлених для документів, друкують чітким, контрастним шрифтом.

Вхідний факс містить додаткові відмітки, які друкує апарат факсимільного зв’язку, — код відправника, дату і час передавання, номер факсу, кількість сторінок.

Нормативні акти не визначають юридичної сили факсограм. Тому факсограму розглядаємо як засіб оперативного передавання інформації. Відтак за факсограмою адресатам має бути направлено оригінали документів.

Рекомендуємо обліковувати отримані факсограми в окремому журналі, не проставляючи реєстраційного штампа. На факсограмі в правому нижньому куті можна зазначити дату одержання та порядковий номер відповідно до номера в журналі.

Факсограми передають адресатам під підпис у день надходження, термінові — негайно. Якщо факсограма містить важливі питання і її має розглядати керівник, то він накладає резолюцію на окремому аркуші або спеціальному бланку (фішці). Фішку додають до факсограми.

Після надходження оригіналу документ реєструють у реєстраційних формах, на документі також вказують дату одержання факсограми:

Факсограму одержано 20.04.2017.

Фішку з резолюцією, що була прикріплена до факсограми, додають до оригіналу документа. До справи вміщують оригінал документа та копію відповіді на нього. Факсограму можна знищити.

Світлана Сельченкова,
експерт у галузі діловодства та архівної справи,
канд. іст. наук, заслужений працівник культури України

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Особова картка П-2: як вести

Особова картка працівника — основний обліковий документ. Хто заповнює особову картку працівника? Що має містити особова картка, зразок заповнення та внесення змін? Де знайти бланк особової картки П-2? Відповіді на ці питання, правила заповнення особової картки працівника а також зразок особової картки працівника П-2 — у статті
235289

Доповідна записка: види, зразок та порядок оформлення

Доповідна записка — один із найпоширеніших документів внутрішнього службового листування. Її використовують для інформування керівництва, фіксації подій, ініціювання рішень або опису порушень трудової дисципліни. Оскільки цей документ застосовується у всіх сферах діяльності організацій, важливо знати, як оформити різні види доповідних записок, одержати зразок доповідної записки на працівника ― детально у цій статті
202326

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
707867

Види наказів та особливості їх оформлення

Управління діяльністю підприємства чи установи неможливе без видання офіційних документів, зокрема наказів. Оформлення наказів — це відповідальна справа. Правильне оформлення наказу гарантує його юридичну силу та забезпечує чітке виконання доручених завдань. У цій статті розглянемо, які є види наказів, основні вимоги до оформлення наказу, а також обов’язкові реквізити наказу та їх правильне застосування
494176

Завершуємо діловодний 2025-й та розпочинаємо 2026-й: шість невідкладних справ

Завершення календарного року — це час не лише підбиття підсумків, а й упорядкування ведення діловодства на підприємстві. Завершення діловодного року потребує системного підходу, адже від того, наскільки правильно організовано ведення кадрового діловодства, залежить збереження інформації. Які правила організації діловодства та архівного зберігання діють сьогодні? Як має бути здійснена організація кадрового діловодства у 2026 році? Де знайти реєстраційні форми діловода? Відповіді на ці та інші питання про правила ведення діловодства — у статті
11793