Відповідь
Незалежно від наявності чи відсутності контракту з директором, його обов’язки, права та відповідальність мають бути визначені, як і для будь-якого іншого працівника організації, адже до початку роботи за укладеним трудовим договором працівник має бути ознайомлений зі своїми правами та обов’язками (ст. 29 КЗпП).
Це можна реалізувати таким чином:
- Якщо правове положення директора визначено статутними документами (статут, положення про організацію), а саме: зазначено основні завдання, обов’язки, права і відповідальність за виконання покладених трудовим договором функцій, то посадову інструкцію для директора не розробляють. Це виняток, який передбачено пунктом 6 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, вміщених до Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» ДКХП, затвердженого наказом Мінпраці від 29.12.2004 № 336.
- Якщо ж у статуті (положенні) організації не визначено правове положення директора, то посадову інструкцію для директора необхідно розробити. При розробці посадової інструкції слід керуватися зазначеним вище Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 1).
Вам стане у пригоді:
А також читайте:
Інструкція розроблена на прикладі ТОВ. Ви можете використовувати її для першого керівника підприємства іншої організаційно-правової форми. Для цього відкоригуйте разом з юристами підприємства розділи «Загальні положення» та «Відповідальність»
В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.
Чи існує нормативний документ, який визначає строк зберігання посадових і робочих інструкцій? Чи потрібно перезатверджувати посадові інструкції у зв’язку зі зміною керівника організації?Інспектор з праці, роблячи припис актуалізувати посадові та робочі інструкції, вніс зауваження про те, що ці документи застарілі, оскільки з часу їх затвердження пройшло 5 років.
Роботодавець повинен роз’яснити працівнику його права і обов’язки, забезпечити необхідними для роботи засобами (ст. 29 КЗпП). Як це зробити? Скеровує інший нормативний акт: обов’язки, права та відповідальність працівників закріплюють в посадових та робочих інструкціях. Вас можуть притягнути до відповідальності за їх відсутність. Адже суд кваліфікує це як порушення законодавства про працю.
Затвердженої форми для Журналу реєстрації посадових (робочих) інструкцій немає. Наведену форму розробили наші експертами.