Зберігайте трудові книжки працівників і надалі на підприємстві

Воєнний стан в Україні введено із 24 лютого 2022 року Указом Президента від 24.02.2022 № 64/2022.
Жодних особливих умов зберігання трудових книжок працівників правовий режим воєнного стану не визначає. Зберігайте трудові книжки працівників і надалі на підприємстві.
Як зберігати та видавати трудові книжки
Видавайте трудову книжку лише якщо працівник звільняється (п. 3 постанови КМУ від 27.04.1993 № 301). Працівник має поставити підпис про отримання трудової книжки:
- в особовій картці (типова форма № П-2, затверджена наказом Держкомстату та Міноборони від 25.12.2009 № 495/656);
- у Книзі обліку руху трудових книжок і вкладишів до них.
Підстава — пункт 7.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58.
Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладають на керівника підприємства. Такої думки дотримує і МОЗ у листі від 24.02.2022 № 48/5378/2-22.
Олена Петровська
експерт Експертус Кадри
Любі читачі, з першого дня війни команда Експертус Кадри продовжує надавати професійну підтримку, публікувати роз’яснення про роботу в умовах воєнного стану. У разі, якщо вам потрібна консультація експерта чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете передплатити доступ до системи «Експертус Кадри».
Робота кадровика клопітка та відповідальна, але «людський фактор» ніхто не скасовував. Навіть досвідчені кадровики допускають помилки в трудових книжках. Як правильно виправити запис в трудовій книжці — розкажемо на прикладах.
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.