Роздавати працівникам трудові книжки через воєнний стан чи ні? — роз’яснення експерта Експертус Кадри

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Зберігайте трудові книжки працівників і надалі на підприємстві

Роздавати працівникам трудові книжки через воєнний стан чи ні? — роз’яснення експерта MCFR Кадри

Воєнний стан в Україні введено із 24 лютого 2022 року Указом Президента від 24.02.2022 № 64/2022.

Жодних особливих умов зберігання трудових книжок працівників правовий режим воєнного стану не визначає. Зберігайте трудові книжки працівників і надалі на підприємстві.

Як зберігати та видавати трудові книжки

Видавайте трудову книжку лише якщо працівник звільняється (п. 3 постанови КМУ від 27.04.1993 № 301). Працівник має поставити підпис про отримання трудової книжки:

  • в особовій картці (типова форма № П-2, затверджена наказом Держкомстату та Міноборони від 25.12.2009 № 495/656);
  • у Книзі обліку руху трудових книжок і вкладишів до них.

Підстава — пункт 7.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58.

Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладають на керівника підприємства. Такої думки дотримує і МОЗ у листі від 24.02.2022 № 48/5378/2-22.

Олена Петровська

експерт Експертус Кадри

Любі читачі, з першого дня війни команда Експертус Кадри продовжує надавати професійну підтримку, публікувати роз’яснення про роботу в умовах воєнного стану. У разі, якщо вам потрібна консультація експерта чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете

передплатити наш електронний журнал «Кадровик-01» або систему «Експертус Кадри»

.

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Запис у трудовій книжці про прийняття директора: хто вправі вносити

Ситуація з практики: на підприємстві працюють лише дві особи — директор та головний бухгалтер. Чи має право директор сам внести запис до своєї трудової книжки про прийняття на роботу? Як має бути сформульований такий запис?
31246

Порядок заповнення трудової книжки

Трудова книжка — це літопис невтомної праці особи. Тож ставитися до заповнення трудової книжки кожен кадровик має вкрай відповідально. До уваги — основні вимоги до заповнення та відповідальність за неналежне ведення трудової книжки.
81513

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67189

Як ФОП прийняти працівника на роботу

Оформлення працівника на роботу фізичною особою-підприємцем (ФОП) в Україні має відбуватися відповідно до вимог трудового законодавства. Як ФОП прийняти працівника на роботу законно та швидко — у статті.
6018

Зразок запису про нагородження у трудовій книжці

Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.
32703

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді